اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه فومنات:

وقوع 70 درصد تصادفات جاده‌ای در محورهای روستایی است

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه فومنات گفت: 70 درصد از تصادفات جاده‌ای گیلان در محورهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد.

وقوع 70 درصد تصادفات جاده‌ای در محورهای روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منصور نوری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد آمادگی سفرهای تابستانی در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به همکاری تمام دستگاه‌ها برای کنترل وضعیت ترافیکی در ایام تابستان، اظهار کرد: با ورود مسافران و آغاز فصل سفر محورهای جاده‌ای از وضعیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه محورهای روستایی و فرعی نیز از وضعیت بحرانی و حساسیت‌زا در ایام تعطیلات و سفرهای تابستانی مبرا نیستند، تصریح کرد: محورهای روستایی باید با مدیریت دهیاران و بخشداران کنترل شوند.

جانشین پلیس راه فومنات از وقوع 70 درصدی تصادفات جاده‌ای در محورهای روستایی و فرعی خبر داد و افزود: وجود وسایل نقلیه کشاورزی مانند تراکتور، تیلرهای کشاورزی و موتورسیکلت‌ها از دلایل اصلی وقوع تصادفات در محورهای روستایی است.

وی با اشاره به عدم آمادگی و حضور به موقع شهرداری در هنگام وقوع تصادف در محورهای روستایی و جاده‌ای گفت: شهرداری‌ها یک خودروی مناسب به همراه راننده را به صورت تمام وقت در اختیار داشته باشند تا در هنگام بروز حادثه به موقع در صحنه حضور پیدا کنند.

نوری، یکی از موثرترین اقدام‌ها در راستای پیشگیری از وقوع تصادفات در محورهای فرعی و اصلی را نصب بنر به همراه نگارش پیام‌های ترافیکی و هشدارهای رانندگی برشمرد و بیان کرد: رانندگان در هنگام رانندگی دقت و هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه در فصول کشاورزی استفاده از ادوات کشاورزی در بین اهالی افزایش می‌یابد، ابراز کرد: کشاورزان و اهالی جز در موارد ضروری از وسایل ادوات کشاورزی خود در مراکز شهر یا محورهای اصلی استفاده نکنند.

جانشین پلیس راه فومنات ادامه داد: ورود عجولانه از محور فرعی به اصلی و در نتیجه وقوع تصادف شدید با دیگر وسایل نقلیه، کندی در سرعت حرکت این ادوات و ایجاد ترافیک سنگین برای مسافران از جمله خطرات و مشکلات تردد ادوات کشاورزی در محورهای اصلی است.

وی به خط کشی‌ محورهای فرعی اشاره کرد و افزود: خط‌کشی ضروری‌ترین اقدام برای کاهش تصادفات در محورهای فرعی محسوب می‌شوند.

نوری، نظافت و پاکسازی تابلوهای راهنما در مسیرهای روستایی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بسیاری از تابلوهای راهنما نشان دهنده محورها و مسیرهای روستایی به دلایل مختلف کثیف و ناخوانا بوده و مانع از دید و راهنمایی درست رانندگان نسبت به هشدارها و پیام‌های ترافیکی می‌شود.

وی قطع شاخه‌های زاید درختان از روی تابلوهای مسیر را نیز از دیگر اقدام‌ها برای ایجاد سفری خوش برای مسافران تابستانه در محورهای روستایی و فرعی و بازدید از چشم‌اندازهای بکر طبیعی عنوان کرد و بیان کرد: این شاخه‌های زاید موجب کوری تابلوهای مسیرها شده‌اند که باید با همکاری دهیاران و بخشداران یا شهرداری‌ها قطع شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول