اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین

130 تن توت‌فرنگی در قصرشیرین برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین گفت: 130 تن توت‌فرنگی از 21 واحد گلخانه قصرشیرین زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازار شد.

130 تن توت‌فرنگی در قصرشیرین برداشت شد

علی‌اصغر بهمن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: شهرستان قصر‌شیرین گرمسیر‌ترین شهرستان و در غرب استان کرمانشاه  قرار دارد که 189 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

بهمن‌پور افزود: قصرشیرین دارای حدوداً سی هزار هکتار زمین زراعی که سه هزار و 300 هکتار آن را باغات گلخانه‌ای تشکیل می‌دهند.

*مساحت گلخانه‌های استان کرمانشاه 37 هکتار است

وی مساحت گلخانه استان کرمانشاه را 37 هکتار عنوان کرد و گفت: سهم شهرستان قصرشیرین 13 هکتار است که هم‌اکنون 5.5 هکتار از گلخانه‌های شهرستان به کشت توت‌فرنگی اختصاص دارد.

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین تصریح کرد: توت‌فرنگی یکی از محصولاتی است که کشت آن در دو سال اخیر به‌ دنبال جلسات توجیهی واحد باغبانی شهرستان به صورت قابل‌ توجهی در اکثر گلخانه‌های واقع در قصرشیرین رواج یافته است.

وی توسعه کشت توت‌فرنگی را به دلایلی از جمله نیاز گرمایی پایین این محصول و در نتیجه آن‌، کاهش هزینه‌های تولید و همچنین زود‌رس بودن آن نسبت به محصول فضای آزاد سایر نقاط کشور از جمله استان کردستان بیان کرد.

*5.5 هکتار از قصرشیرین زیر کشت توت‌فرنگی

بهمن‌پور با اعلام اینکه تعداد 21 واحد از گلخانه‌های موجود در قصرشیرین زیر کشت توت‌فرنگی قرار دارند اظهار کرد: این تعداد گلخانه‌ها مساحتی در حدود 5.5 هکتار از اراضی قصرشیرین است.

وی با اشاره به اینکه در این گلخانه‌ها تعداد سیصد هزار نشاء توت‌فرنگی کشت شده است ادامه داد: از این میزان تعداد صد و 50 هزار بوته توسط سازمان جهاد کشاورزی به صورت یارانه‌دار در اختیار گلخانه‌داران قرار داده شده است.

بهمن‌پور افزود: کار برداشت توت‌فرنگی در سطح اقتصادی از اول اسفند‌ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

* برداشت 5 تنی توت‌فرنگی از هر واحد گلخانه قصرشیرین

وی خاطرنشان کرد: از هر واحد گلخانه با مساحت دو هزار مترمربع حدود 5 تن و به طور کلی حدود 130 تن توت‌فرنگی از تمام گلخانه‌های زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای محلی، خارج از شهرستان و استان شده است.

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان قصر‌شیرین در پایان با اعلام مقام نخست قصرشیرین از لحاظ سطح زیر کشت گلخانه‌ای‌، تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی گفت: کسب این مقام در حالی است که 3 درصد از اراضی استان کرمانشاه در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول