اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

تولید سالانه 124 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان 62 هکتار است که سالانه 124 هزار و 100 نوع محصولات گلخانه‌ای از این واحدها برداشت می‌شود.

تولید سالانه 124 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان مرکزی

علی‌اصغر زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عمده‌ترین محصولات گلخانه‌ای استان شامل گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، خیار و فلفل است که 748 نفر به صورت مستقیم در تولید این محصولات نقش دارند.

وی با اشاره به پروژه احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای بیان داشت: احداث 9 واحد گلخانه‌ای با مساحت یک‌هزار و 36 هکتار طی سال گذشته در دستور کار قرار داشت که 293 هکتار آن متعلق به شهرک گلخانه‌ای خصوصی آوه و مابقی مربوط به مجتمع‌های دولتی است که در حال حاضر از 789 واحد پیش‌بینی شده 150 واحد توسط فارغ‌التحصیلان کشاورزی در حال بهره‌برداری است.

زارعی از صدور مجوز 8 واحد تولیدکننده قارچ دکمه‌ای خبر داد و افزود: این واحدها با ظرفیت تولید یک‌هزار و 670 تن احداث شده و 7 واحد دیگر مجوز لازم را اخذ کرده‌اند که راه‌اندازی این واحدها ظرفیت تولید قارچ استان را به 3 هزار و 200 تن افزایش خواهد داد.

وی بیان داشت: در حال حاضر 9 واحد تولید نهال با اخذ گواهی از مؤسسه تحقیقات و ثبت و گواهی بذر و نهال کشور در این استان فعالیت دارند.

به گفته وی تولید 247 میلیون شاخه گل شاخه بریده، 6 میلیون گلدان گل گلدانی، 34 میلیون بوته اصله درختچه زینتی، 200 هزار اصله نهال از طریق کشت بافت، 45 تن انواع گیاهان دارویی و... از عمده‌ترین محصولات استان در بخش باغبانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول