اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری مستعد کشت توت فرنگی است

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، استان چهارمحال و بختیاری مستعد کشت توت فرنگی است.

چهارمحال و بختیاری مستعد کشت توت فرنگی است

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اواسط اردیبهشت ماه زمان مناسب کشت محصول توت فرنگی است و پس از آن این محصول در اواخر شهریور ماه برداشت می‎شود.

وی با اشاره به شرایط مطلوب کشت توت فرنگی در این استان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان چهارمحال و بختیاری مستعد کشت توت فرنگی است.

منصوری با بیان اینکه کاشت محصول توت فرنگی به صورت باز در این استان رو به افزایش است، گفت: محصول توت فرنگی در این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند بستر مناسبی برای کارجویان در این استان باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با توسعه سطح زیر کشت توت فرنگی در فضای باز، زمینه اشتغال 28 نفر فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس این سازمان با تخصیص امکانات و تسهیلات بانکی مورد نیاز به علاقمندان بستر لازم برای افزایش سطح تولیدات این محصول را فراهم کرده است.

وی با اشاره به انواع ارقام کشت شده توت فرنگی در این استان، گفت: در حال حاضر ارقامی نظیر سلوا، ایروماس، دیامنت، پاروس و پاژارو در استان کشت می‌شود.

منصوری استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با محیط را از ارکان مهم تولید بالای محصول توت فرنگی دانست و گفت: استفاده از خاک مناسب برای کاشت توت فرنگی در فضای باز و غنی از مواد آلی با بافت متوسط متمایل به سبک لوم، لوم شنی یا شن لومی از دیگر ارکان موثر در کشت موفق محصول توت‌فرنگی است.

وی با بیان اینکه این محصول بیشتر در سطوح کم کشت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سطح مکانیزه و وسیع به علت بالا بودن هزینه کارگری صرفه اقتصادی ندارد، برهمین اساس این محصول بیشتر در سطوح کم کشت می‌شود.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول