اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی زنجان:

اطلس صنایع‌دستی استان زنجان تهیه و تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از تهیه و تدوین اطلس صنایع دستی استان زنجان خبر داد.

اطلس صنایع‌دستی استان زنجان تهیه و تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب در جلسه ستاد صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: با تهیه و تدوین اطلس صنایع دستی استان زنجان تعداد صنعتگران این صنایع و پراکندگی و توزیع رشته به رشته آن شفاف خواهد شد.

وی تولید انبوه بسته‌بندی‌ها برای صنایع دستی استان زنجان از جمله چاقو و مس را از جمله بسته‌بندی‌های انجام شده اعلام کرد و افزود: 12 نوع بسته‌بندی حرفه‌ای تاکنون ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری نمایشگاه انواع بسته‌بندی برای تولیدات صنایع دستی در زنجان با حضور مسئولان ارشد استان زنجان خبر داد.

وی تعداد بسته‌بندی‌های آماده ارائه در نمایشگاه را 50 مورد عنوان کرد و گفت: تعدادی از این بسته‌بندی‌ها برای فرهنگ‌سازی به صورت رایگان در نمایشگاه و در بین مردم توزیع می‌شود.

نقی‌زاده از ایجاد 2 هزار و 136 شغل در استان زنجان در بخش صنایع دستی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با سال پیش از آن 139 درصد رشد داشته است.

وی تعداد مجوزهای صادر شده سه‌گانه را در سال گذشته 2 هزار و 475 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد تعاونی‌های صنایع دستی هم در سال گذشته 29 مورد بوده است که نسبت به سال پیش هفت مورد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد افراد بیمه شده در بخش صنایع دستی استان زنجان را 629 نفر اعلام کرد و گفت: مشکل قانونی بیمه این بخش به صورت کامل حل شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول