اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

مشکل مهجوریت صنعت همدان مربوط به برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مهجوریت صنعت استان در فرهنگ نیست بلکه مربوط به برنامه‌ریزی است.

مشکل مهجوریت صنعت همدان مربوط به برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهروز نعمتی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اعتبار عنوان شده در زمینه مباحث صنعت و کشاورزی در استان همدان، اظهار کرد: این اعتبار به معنای تعطیلی بخش صنعت و کشاورزی است که به نوبه خود خسران بزرگی را متوجه استان می‌کند.

 

* گلایه از عدم اطلاع‌رسانی مباحث شورای برنامه‌ریزی استان به نمایندگان

وی ضمن گلایه از عدم اطلاع‌رسانی مباحث شورای برنامه‌ریزی استان به نمایندگان ابراز کرد: به هیچ عنوان جالب نیست که ما دست خالی در این شورا حاضر شویم و مطلب یا اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نداشته باشیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان، گفت: می‌خواهید هزینه پست را هم بدهیم تا مطالب را در اختیار ما قرار دهید؟ چون در صورت اطلاع قبلی می‌توانیم منشأ اثر باشیم نه اینکه در جلسه حاضر شویم و یکدیگر را بنگریم چون درست نیست.

وی با اشاره به صحبت معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان مبنی بر اینکه بحث مهجوریت صنعت استان همدان ریشه در عملکرد گذشتگان دارد، تصریح کرد: اگر چه این بحث درست است اما در حال حاضر عملکرد ما هیچ فرقی با گذشتگان در راستای ارج نهادن به این مهم نکرده‌ است.

نعمتی خطاب به معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان با بیان اینکه شما استاد برنامه‌ریزی هستید، متذکر شد: در راستای بحث محرومیت‌های صنعتی استان باید گذرگاهی پیدا کنید تا استان از این مخمصه رهایی پیدا کند.

وی با اشاره به صحبت معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان مبنی بر اینکه مهجوریت بخش صنعت استان به بحث فرهنگ باز می‌گردد، تصریح کرد: من به این مسئله هیچ اعتقادی ندارم چون در دیار هگمتانه بحث نبود فرهنگ معنایی ندارد و بدانید اگر مشکلی هست در برنامه‌ریزی است نه در فرهنگ!

 

* تأمین زیرساخت‌ها به معنی در اختیار دادن زمین‌های بایر نیست

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: بحث تأمین زیرساخت‌ها برای اجرای پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذار فقط در اختیار قرار دادن زمین‌های بایر و تجهیزات خاک‌خورده نیست بلکه باید همه موارد به نحو احسن در اختیار قرار گیرد چون مهم‌ترین موضوع پاسخگویی به وجدان است.

وی با اشاره به صندوق توسعه ملی نیز گفت: بنابر هزار و یک دلیل از جمله دیون معوق کشاورزان و صنعتگران نمی‌توانیم اعتبار جذب کنیم و اعتبار گذشته نیز جوابگو نبوده است.

نعمتی با اشاره به بحث ساماندهی گلزار شهدا بر لزوم ناظر بودن خود بنیاد شهید بر آن تأکید کرد و گفت: کیفیت کنونی کیفیت مناسبی نیست.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه متذکر شد: فشار بر مردم بسیار بالا است که در این زمینه اگر دستگاه‌های نظارتی در زمان موعد خود حضور داشته باشند و نظارت کنند لجام‌گسیختگی موجود را می‌توان جمع‌بندی کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در بحث حمل و نقل قیمت‌های هنگفتی بر کشاورزان تحمیل شد، گفت: این بحث و نیز بحث خرید گندم به قیمت عادلانه از کشاورزان داخلی باید مورد توجه باشد.

به گفته وی، در بحث برق‌دار کردن چاه‌های آب در استان همدان مسائلی مطرح می‌شود که کارشناسی نیست.

* لزوم بیمه محصولات کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان

نعمتی ابراز کرد: گرفتاری بزرگی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم این است که یک پیکان غراضه مدل سال فلان را بیمه می‌کنیم اما کشاورزی که حتی با یک رانش زمین هست و نیستش بر باد می‌رود بیمه نیست.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: بیمه محصولات کشاورزی کشاورزان حداقل کاری است که می‌توان در حمایت از این قشر آسیب‌پذیر در برنامه داشت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول