اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از شرق هرمزگان

توسعه فضاهای ورزشی هرمزگان نیازمند حضور جدی خیّرین است

خبرگزاری فارس: با بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد ورزشی در شرق هرمزگان طی سال‌های اخیر، ورود خیّرین به این حوزه با هدف رفع کمبودها از جمله مباحثی است که حتی مسئولان این حوزه نیز بر آن تاکید دارند.

توسعه فضاهای ورزشی هرمزگان نیازمند حضور جدی خیّرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز استان هرمزگان، مراکز جمعیتی در این شهرستان و دیگر شهرستان‌های شرقی هرمزگان، همواره با مشکلاتی در حوزه اجتماعی رو به رو بوده‌اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان تقویت زیرساخت‌ها و علوم ورزشی و تربیت‌بدنی در نواحی مختلف می‌تواند چالش‌ها و ‌آسیب‌های اجتماعی را کم کند.

از دیرباز تاکنون خیّرین به ویژه در استان‌هایی همانند هرمزگان جایگاه مهمی را حتی بعضاً به عنوان بازوی کمکی دولت در مباحث آموزشی و سلامت کسب کرده و وارد عرصه‌های مربوطه شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز بارها بر رفع مشکلات حوزه تربیت‌بدنی در این استان تاکید کرده است تا جایی که وی دیروز طی خطبه‌های نماز جمعه خواستار اتمام و بهره‌برداری از سالن‌های ورزشی ناتمام در حوزه شرق استان و به ویژه شهرستان میناب شد.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی هم‌چنین اهمیت ورود خیّران را به این بخش یادآور شد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز امروز در آیین بهره‌برداری زمین چمن مصنوعی "ذکریا" در بندر کرگان اظهار داشت: بهره‌مندی از فضاهای خوب، مطلوب و استاندارد ورزشی حق آحاد مردم جامعه است.

محمود آرامی با بیان اینکه تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور برای ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط است، افزود: بخش عمده نشاط و سلامتی در هر جامعه‌ای به وسیله ورزش محقق می‌شود.

مدیر‌کل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه خیّرین هرمزگان در بسیاری از عرصه‌ها در کشور جزو برترین‌ها هستند، اضافه کرد: مدرسه‌سازی یکی از این عرصه‌هاست که هرمزگانی‌ها در آن از رتبه بالایی برخوردار هستند.

آرامی ادامه داد: همان بهره‌ای که مدرسه به جامعه می‌بخشد، فضای ورزشی نیز به جامعه اعطا می‌کند و از این‌رو است که خیّران باید به طور جدی به این عرصه ورود کنند.

وی احداث زمین چمن مصنوعی توسط بخش خصوصی در روستای کرگان را اقدامی نیک و خداپسندانه خواند و اظهار داشت: حوزه ورزش و احداث فضاهای ورزشی نیازمند ورود خیّرین و کمک آنان به دولت است.

آرامی افزود: ورزش مبحثی عام و از مواردی است که همه مردم آن را به خوبی شناخته و دنبال می‌کنند و در سراسر زندگی اقشار مختلف جامعه وجود دارد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه ورزش به سرعت مسیر رو به جلو را طی می‌کند،‌ گفت: ایجاد فضاها و زیر‌ساخت‌های ورزشی از وظایف ذاتی وزارت ورزش و دولت است ولی فراهم کردن آن برای همه و در تمام نقاط، کاری سخت و دشوار است و در این زمینه دست خیّران را به گرمی هر چه تمام‌تر می‌فشاریم.

وی ادامه داد: برابر شاخص‌های موجود بندر کرگان ‌باید از سالن ورزشی بهره‌مند شود که امیدواریم در سال جاری و با مشارکت خیّران تقاضای دیرینه مردم این منطقه را جامه عمل بپوشانیم.

*بندر 5 هزار نفری کرگان فقر امکانات ورزشی دارد

دهیار بندر کرگان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های خیّر مربوطه در امر احداث زمین چمن مصنوعی مذکور، گفت: کرگان محدودیت‌های فراوانی دارد که همه مسئولان در جریان آنها قرار دارند.

فرهاد ملاحی افزود: بندر کرگان با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از روستاهای پر جمعیت میناب است که در فقر ورزشی و امکانات تفریحی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه احداث سالن ورزشی چند منظوره از خواسته‌های اساسی مردم این منطقه است، اظهار داشت: جلوگیری از گسترش اعتیاد و مواد مخدر و سایر توطئه‌های دشمنان و نیز تشویق جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های سالم، با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی محقق می‌شود.

موسس مجموعه چمن مصنوعی ذکریا نیز به خبرنگار فارس گفت: برای احداث این مجموعه که در زمینی به مساحت یک‌ هزار و 500 متر احداث شده و شامل زمین چمن مصنوعی فوتبال به همراه فنس‌کشی، نصب نورافکن و 400 عدد صندلی بوده 130 میلیون تومان از آورده شخصی هزینه شده است.

ذکریا ملاحی هدف و انگیزه خود را از احداث این فضا، ایجاد بستری مناسب برای جوانان عنوان کرد و افزود: برای احداث این مجموعه هفت ماه زمان صرف شده است.

این جوان خیّر ضمن اشاره به فعالیت 11 تیم ورزشی فوتبال در بندر کرگان اضافه کرد: کرگان از نعمت زمین فوتبال محروم است.

وی هم‌چنین از مسئولان خواست تا در نصب سایبان زمین چمن مصنوعی همکاری کنند.

هر چند که در دولت‌های نهم و دهم در پی سفرهای استانی همواره به دستور رئیس جمهور، ساخت سالن‌های ورزشی آقایان و بانوان در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا تعداد قابل توجهی فضای ورزشی نیز احداث شده و در اختیار اهالی روستاها و شهرهای مختلف قرار گرفته است اما به نظر می‌آید رفع محرومیت‌ها در این بخش نیازمند ورود جدی خیّران با هدف مصون ماندن جوانان و نوجوانان از چالش‌های اجتماعی است.

============

گزارش از علی ذاکری

============

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول