اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل:

کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی هدف جشنواره الگوهای برتر است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی از اهداف جشنواره الگوهای برتر تدریس است.

کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی هدف جشنواره الگوهای برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا گلشن صبح امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی در سالن کوثر اردبیل اظهار داشت: با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان و مساعدت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس در اردبیل برگزار شد که کمیته رقابت‌ها به میزبانی شایسته اردبیل اذعان داشت.

وی ادامه داد: با مساعدت مدیرکل آموزش و پرورش استان تمام سالن‌های مورد نیاز و خوابگاه‌های اسکان به شکل مطلوب هم در برگزاری رقابت‌های علمی تخصصی و هم جشنواره الگوهای برتر تدریس در خدمت شرکت‌کنندگان بود.

گلشن یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌های ورزشی را ارتقای کیفیت آموزشی از لحاظ علمی و عملی برای معلمان تربیت بدنی توصیف کرد و افزود: در یک ابتکار مناسب برای استفاده دبیران و آموزگاران تربیت بدنی استان از اطلاعات علمی و جدیدترین شیوه درس تربیت بدنی سعی کردیم زمینه حضور آنها و استفاده از این فرصت بهینه را فراهم آوریم تا آنها بر دامنه معلومات خود بیفزایند.

وی ابراز داشت: در این جشنواره از معلمان جدید الاستخدام و هم چنین با تجربه دعوت به عمل آمد تا با حضور در سالن برگزاری این جشنواره در بخش برادران و خواهران با دریافت فرم‌های داوری معلمان منتخب این جشنواره را ارزیابی کنند تا به برترین ارزشیابی‌ها در این زمینه هدایایی اهدا شود.     

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: در این زمینه روش تدریس معلمان استان البرز به عنوان شاخص‌ترین اجرای جشنواره مورد توجه دبیران و آموزگاران رشته تربیت بدنی قرار گرفت و در کنار آنها سعی شد در گروه‌های مختلف یک رویکرد آموزشی و بهبود ارتقای کیفیت آموزشی را نظاره گر باشیم.

گلشن با یادآوری اینکه در سند تحول بنیادین توجه جدی به درس تربیت بدنی شده است، افزود: یکی از این رویکردها مربوط به اجرای رشته‌های تخصصی در پایه ابتدایی بود به طوری که در سال تحصیلی گذشته بعد از فراگیر شدن رشته شنا، طناورز نیز به این مجموعه اضافه شد و 20 درصد دانش‌آموزان پایه دوم در رشته ژیمناستیک از برنامه های آموزشی بهره‌مند شدند.  

تنیس و دو و میدانی در پایه‌های پنجم و ششم راه می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از سال تحصیلی آینده نیز در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی دو رشته تنیس روی میز و دو و میدانی به عنوان رشته‌های پایه در مدارس راه‌اندازی می‌شود.

گلشن تصریح کرد: ادامه این سیاست و رویکرد آموزش و پرورش به یقین سلامت و تندرستی نسل آینده را تضمین کرده و آنها را برای ساختن کشوری آباد و آزاد پر توان می‌کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: طرح تحول بنیادین که از خواسته‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و وزیر اندیشمند آموزش و پرورش است پایه و اساس آن مربوط به ورزش و توجه جدی به تحرک‌بخشی دانش‌آموزان است که امیدواریم در سال‌های آینده با قوت و قدرت بیشتر و هم چنین افزودن بر مهارت دانش‌آموزان ادامه یابد. 

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول