اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین در جمع جانبازان قطع نخاعی:

ایران اسلامی با وجود ایثارگران و جانبازان به اقتدار رسیده است

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه با جانبازان قطع نخاعی استان دیدار کرد و در این مراسم ایثارگران و جانبازان را مایه ارزش و اقتدار ایران اسلامی دانست.

ایران اسلامی با وجود ایثارگران و جانبازان به اقتدار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، همزمان با اعیاد شعبانیه مراسم گرامیداشت جانبازان قطع نخاعی استان با حضور این جانبازان و خانواده‌های آنان، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، شهردار قزوین و رئیس سازمان بنیاد شهید و  امور ایثارگران استان در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برگزار شد.

مسعود نصرتی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم در چنین ایامی دیدار با جانبازان گرانقدر استان تازه می‌شود، حضور در بین این افتخارآفرینان و خانواده‌های آنان که در تمامی سال‌های بعد از جنگ یاور دلیر مردان ایران بودند، بسیار ارزشمند است. 

شهردار قزوین در این مراسم اظهار داشت: هم اکنون کشور در مقطع حساسی قرار دارد، با تمام ناملایمات موجود و مشکلاتی که در مسیر توسعه و آبادانی وجود دارد و تقابلی که کشور آمریکا با ایران برقرار کرده ولی ایران اسلامی در مقابل فشارها با اقتدار ایستاده است.

وی تاکید کرد: اگر لطف خداوند و توجه امام عصر (عج) به شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنان نبود در مقابل این فشارها دوام نمی‌آوردیم و به این درجه از ارزش و اقتدار در جهان دست نمی‌یافتیم، بنابراین باید قدر و ارزش آنان را بیش از پیش بدانیم.

نصرتی در ادامه به 9 شهریور ماه "روز قزوین" که به مدت 4 روز در سطح ملی و فرا ملی برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: 3 روز در قزوین و یک روز در تهران برنامه‌های مختلف این روز مهم که در تاریخ تشیع بسیار ارزشمند تلقی می‌شود، برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاریخ پرافتخار قزوین در حوزه‌ فرهنگی و مذهبی بسیار ارزشمند است، افزود: به تصویر کشیدن گذشته پر افتخار قزوین در کنار توانمندی‌هایی که هم اکنون دارد و در آینده به آنها دست خواهد یافت، از جمله اهداف اصلی برنامه‌های روز قزوین است.

شهردار قزوین اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این همایش تبدیل قزوین - پایتخت خوشنویسی ایران - به قطب گردشگری مذهبی با وجود امامزاده حسین (ع) و حرم مطهر چهار انبیا است.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: چند سالی است با ورود بخش خصوصی مقدمات رونق گردشگری قزوین فراهم شده و ساخت 5 هتل، برج‌های تجاری، فضاهای اقامتی و تفریحی در کنار ساخت تقاطع‌های غیر هم سطح و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار قزوین تصریح کرد: چند پروژه در مجاورت اتوبان با پذیرش 150 میلیون مسافر در سال برای مسافران و گردشگران عبوری مرکز استان احداث خواهد شد. 

این مقام مسئول خبر داد: تمامی این اقدامات برای یک شهر 400 هزار نفری تدارک دیده نشده و در راستای برنامه‌های چشم انداز توسعه‌ای این شهر در برنامه تدوین شده است.

نصرتی تاکید کرد: قزوین بهره‌مند از یک‌هزار و 173 اثر ثبت شده تاریخی است که در کنار قابلیت‌های دیگری که از قبل در آن وجود داشته و دارد به همین خاطر برنامه‌های روز قزوین در واقع یک هزارم توان و استعداد این شهر را به تصویر می‌کشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران استان از افتخارات ایران هستند، ادامه داد: امیدوارم شورای شهر و مدیران در تمامی برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی که شهرداری در دستور کار قرار داده با همدلی این ارگان را برای ساختن شهری پر افتخار یاری رسانند.

وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب شهری به‌خصوص احداث پیاده رو مناسب برای تردد جانبازان و معلولان از جمله اولویت‌های کاری مدیریت شهری است و این حداقل کاری است که می‌توان برای شهروندان انجام داد.

وی تاکید کرد: اگر خدمات مناسب در شهر ارائه نشود، شهر معلول است، ما می‌خواهیم نقاط ضعف را برطرف کنیم تا محل زندگی شهروندان به معلولیت دچار نشود؛ مدیریت شهری در این بخش از توان و مشاوره سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران بهره می‌برد تا بدهکار مردم نباشیم.

جانبازان، بسیجی به معنی واقعی هستند

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز ضمن سخنانی از شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری برای برپایی این مراسم تشکر کرد و گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه بین‌الملل مرهون مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگران است و این مهم در اندیشه و گفتار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی جانبازان را بسیجیان واقعی در دوران جنگ و حتی بعد از آن برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری مقام بسیجیان را هم‌طراز با فرشتگان می‌دانند به همین خاطر باید آنان را مایه مباهات ایران دانست.

نادر نصیری تاکید کرد: ما تا قیامت مدیون خون شهداء و فداکاری جانبازان و ایثارگران هستیم و باید به شکلی عمل کنیم که در قیامت شرمنده آنها نباشیم و به عنوان سرباز واقعی، مقام عظمای ولایت را یاری برسانیم.

گفتنی است در پایان این مراسم شهردار قزوین از جانبازان به رسم یاد بود، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول