اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید تنکابن:

جانبازان ماندند تا مصیبت‌های صدر اسلام تکرار نشود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تنکابن در مراسم تجلیل از جانبازان این شهرستان گفت: جانبازان مانده‌اند تا مصیبت‌های صدر اسلام تکرار نشود.

جانبازان ماندند تا مصیبت‌های صدر اسلام تکرار نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، داراب بغیازی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جانباز که با حضور جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و مسئولان و حضور چشمگیر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد با بیان این مطلب که حضرت ابوالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز تاریخ که صحنه کربلا را با ایثار و فداکاری به تجلی گاه حماسه و جانبازی بدل کرد که نظیر و همانندی در جهان ندارد، افزود: دست حیدر آسای آن امام همام شعر زیبای عشق، ‌ایثار در راه ولایت را با خون سرخش بر زمین تفتیده کربلا نگاشت و به همه آزادگان به ویژه شیعیان جهان راه و رسم عاشقی و جانبازی آموخت.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) هر ورق از زندگی پربارش جلوه‌ای از امامت ولایت است، اظهار داشت: پدر گرامی حضرت ابوالفضل (ع) امام اول ما شیعیان در عصر ایمان امام مومنان و در جبهه‌های نبرد امام مجاهدان و در عبادت امام عابدان و در زهد و تقوا امام متقیان بود و در عشق به محبوب امام و سیدالعشاق بوده‌اند و او نیز امام جانبازان است.

این مسئول اضافه کرد: زیرا ایشان هرگز از مرگ نهراسیدند و همواره مشتاق شهادت بودند و بلاهای کوچک و بزرگ را به جان می‌خریدند که یکی از صحنه‌های درخشان جانبازی این امام بزرگ شیعیان، خوابیدن در بستر پیامبر (ص) و خریدن بزرگ‌ترین خطر به جان برای تداوم دین و تشکیل حکومت مقتدر اسلام در مدینه بوده است.

بغیازی ادامه داد: امام راحل بارها در کلام خویش جانبازان را مورد تفقد قرار دادند و از ایشان به ‌عنوان سرمایه‌های والای الهی و نظام اسلامی یاد کردند و همواره خود را در برابر عظمت روح جانبازان کوچک می‌شمردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز خود از خیل جانبازان انقلاب هستند، تصریح کرد: امام راحل به مقام معظم رهبری فرموده بودند «من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با لباس سربازی و در پشت جبهه‌ها با لباس روحانیت به ملت خدمت می‌کنید».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان شهرستان تنکابن در ادامه گفت: فداکاری و از جان گذشتگی همسران وفادار جانبازان عزیز هم همانند جانبازی همسرانشان مثال‌زدنی است و شایسته است از این همه همت و فداکاری شما بانوان بزرگوار که در بالاترین رتبه ایثار و  از خودگذشتگی قرار دارید تقدیر به ‌عمل آید.

بغیازی تاکید کرد: جانبازان اگر چه پاهایشان را از دست داده‌اند اما ایستاده‌اند تا یاد و نام فرهنگ شهادت و شهیدان زنده باشد و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند ولی همچنان علمداران انقلاب و ولی امر مسلمین هستند.

وی بیان کرد: شما جانبازان مانده‌اید تا مصیبت‌های صدر اسلام تکرار نشود و اذهان ما از عطر ولایت تهی نشود.

به گزارش فارس، در خلال برگزاری این مراسم از جانبازان نمونه و شاخص شهرستان با اهدای هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد و همچنین در حین برگزاری این همایش مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با محوریت ایثار، جانبازی و شهادت نیز برگزار شد که به نفرات برگزیده شرکت کننده هدایایی اهدا شد.

شهرستان تنکابن دارای یک‌هزار و 656 جانبازان سرافراز از خیل هزاران ایثارگر است که در این جمع تعداد زیادی از این عزیزان جانبازان نمونه کارآفرین، نخبه، اساتید دانشگاه و مدیران موفق هستند که مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول