اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان:

نوروز باید مانع از ارتکاب گناه و آلودگی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان گفت: هر روز مسلمانان باید یک روز نو و عید باشد و این عید باستانی بایستی ضمن تغییر در رفتار و کردار ما مانع از ارتکاب گناه و آلودگی باشد.

نوروز باید مانع از ارتکاب گناه و آلودگی باشد

حجت‌الاسلام حمید برازش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو خورشیدی اظهار کرد: ریشه واژه عید، کلمه عود و به معنای بازگشت بوده که در فرهنگ اسلامی نیز برای انتخاب عیدها، انسان معیار قرار داده‌شده‌است.

وی افزود: برای مثال، رسیدن فصل بهار و شکوفایی طبیعت عید نیست زیرا شکفتن طبیعت بوده و شکفتن انسان نیست و هر روزی که انسان در آن شکفت، همان روز عید است.

برازش با اشاره به سخن امام علی‌(ع) مبنی بر اینکه هر روزی که در آن گناه نشود، عید است، تصریح کرد: از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا با دوری از گناه و معصیت، هر روز خود را نو کرده و عید داشته‌باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان در ادامه به عید نوروز در فرهنگ ایرانیان اشاره کرد و گفت: می‌توان جشن نوروز را نمود فرهنگ ایرانی دانست که آیینه تمام قد هویت ایرانی است.

وی افزود: در این معنا نوروز با گردآوردن مؤلفه‌های بنیادی هویت ایرانی، برجسته‌ترین نمود فرهنگ ایرانی است که تا به امروز باقی‌مانده و یک ایرانی مسلمان امروزی نیز هم‌چنان آن را جامعه هویت ایرانی-اسلامی خود می‌داند.

برازش بیان کرد: در همین راستا ایرانیان هیچ‌گونه ناسازگاری میان نوروز و آیین خود ندیده و اینگونه فکر نمی‌کنند که با برگزاری این جشن، هویت مسلمانی و شیعی خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: همانگونه که در سال‌های گذشته که نوروز با روزهای محرم و شهادت امام حسین(ع) مصادف شده‌بود، ایرانیان ضمن عزاداری و به جا آوردن مراسم ویژه محرم، صله ارحام را که برگرفته از فرهنگ دید و بازدید نوروزی بود را نیز گرامی داشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان در پایان اظهار امیدواری کرد با دقت و تأمل بیشتر، همه مردم سالی عاری از گناه و آلودگی را پیش‌رو داشته‌باشند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول