اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

جمع‌آوری دستفروشان ماهی در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از جمع‌آوری دستفروشان ماهی در بوشهر خبر داد و گفت: گوشت‌های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی مشکلی ندارند.

جمع‌آوری دستفروشان ماهی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدمهدی سیمرونی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برگزار شد اظهار داشت: در همین ارتباط جلسات مشترکی با شهرداری بوشهر داشتیم و در حال اقدام برای جمع‌آوری دستفروشان ماهی در سطح شهر بوشهر هستیم.

وی افزود: توصیه می‌کنیم با توجه به گرمی هوا شهروندان هرگونه فرآورده خام دامی که در معرض دمای بالا باشد را خریداری نکنند.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با تعطیلی برخی کشتارگاه‌های استان تصریح کرد: ساماندهی کشتارگاه‌ها از برنامه‌های ما بوده و در همین ارتباط کشتارگاه‌هایی که استاندارد لازم را نداشتند تعطیل کردیم و برخی از آنان پس از تجهیز شدن به امکانات استاندارد مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

سیمرونی خاطر نشان کرد: تنها یک کشتارگاه در شهرستان گناوه داریم که همچنان مشکل دارد و فعالیت نمی‌کند اما با رعایت استانداردهای لازم مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان داشت: 5 کشتارگاه در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که از این تعداد 4 کشتارگاه سنتی و یک مورد نیمه صنعتی است.

بیش از 55 میلیون محموله آبزیان کنترل شد

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در یک‌سال گذشته 55 میلیون و 392 هزار و 317 کیلوگرم انواع آبزیان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر مورد بازدید قرار گرفتند.

سیمرونی گفت: یک هزار و 78 مورد آبزیان آزمایش شد و 3 هزار و 738 گواهی حمل آبزیان در استان صادر کردیم.

وی بیان کرد: حساسیت ما در بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه و نگه‌داری آبزیان زیاد است چرا که این اقدام ما در جهت تامین سلامت شهروندان است.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه امکانات و تجهیزات ما برای نظارت و بازرسی در حد مطلوب است افزود: از شهروندان بوشهری می‌خواهیم به عنوان بازرسان اداره کل دامپزشکی با ما همکاری داشته و موارد مشکوک و غیربهداشتی را گزارش کنند.

صدور 6900 فقره گواهی حمل بهداشتی فرآورده‌های دامی

سیمرونی از صدور 6 هزار و 960 فقره گواهی حمل بهداشتی فرآورده‌های دامی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در یک‌سال گذشته 112 میلیون و 236 هزار و 987 کیلوگرم فرآورده خام در استان بوشهر شامل گوشت قرمز، سفید، عسل، فرآورده‌های دریایی، تخم مرغ، شیر و ... مورد بازدید نظارتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گرفته‌اند.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه 50 هزار و 67 مورد بازرسی در این مدت انجام شده است خاطر نشان کرد: از موارد بازرسی شده 956 مورد آزمایش روی آنها انجام شده که 4 هزار و 846 کیلو فرآورده دامی برای نمونه آزمایشات اخذ شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح‌های نظارتی 66 هزار و 717 کیلوگرم فرآورده دامی به دلیل مشکلاتی که داشته‌اند ضبط شدند.

سیمرونی افزود: از موارد مشکل‌دار، گزارش 181 مورد به مراجع قضایی ارجاع شده و 3 هزار و 283 مورد گوشت دام غیر بهداشتی شناسایی کردیم.

نظارت بیش از 3 میلیون قطعه طیور در استان بوشهر

سیمرونی گفت: کارشناسان اداره کل دامپزشکی در یک‌سال گذشته بر 3 میلیون و 588 هزار و 600 قطعه طیور نظارت بهداشتی انجام دادند.

وی بیان کرد: در همین مدت 6 هزار و 627 رأس گوسفند، 15 هزار و 497 رأس بز و 5 هزار و 282 رأس گاو و گوساله و هشت نفر شتر تحت نظارت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول