اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی پلدشت خبر داد

تکثیر 12 میلیون قطعه انواع ماهی در پلدشت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی پلدشت گفت: 12 میلیون قطعه انواع ماهی در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی پلدشت تکثیر و پرورش می‌یابد.

تکثیر 12 میلیون قطعه انواع ماهی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ساسان عیسی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان شیلات پلدشت اظهار داشت: این مرکز در شمال غرب کشور تنها مرکزی است که سالانه به طور میانگین این تعداد از انواع ماهی‌ها در آن تکثیر و پرورش می‌یابد.

وی افزود: این مرکز با تکثیر و پرورش انواع بچه ماهی، نقش مهمی را در تقویت و بازسازی ذخایر آبزیان استان و دیگر نقاط کشور ایفا می‌کند.

عیسی‌زاده از آغاز طرح تکثیر هفت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمازی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: امسال برای توسعه مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر حفظ و بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی اضافه کرد: با توسعه این مرکز میزان تولید به بیش از 12 میلیون بچه ماهی در یک نوبت می‌رسد.

عیسی‌زاده با اشاره به انواع این ماهیان تکثیری بیان کرد: ماهیان تکثیری از گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاک، سوف و بیگ‌هد است که از نیمه دوم امسال در منابع آبی استان رها می‌شوند.

رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت خاطرنشان کرد: با تکثیر، پرورش و رهاسازی این تعداد ماهیان در منابع آبی استان میزان تولید ماهی‌های گرمابی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول