اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با سراسر کشور

بهبهانی‌ها در جشن بزرگ نیمه شعبان سنگ‌تمام گذاشتند

خبرگزاری فارس: مردم بهبهان همگام با سراسر ایران اسلامی از شب گذشته جشن‌های بسیاری را برگزار کرده و ساعات بسیار خوشی را برای خود و دیگر شهروندان خلق کرده‌اند.

بهبهانی‌ها در جشن بزرگ نیمه شعبان سنگ‌تمام گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، در حالی که شهرداری سلیقه خاصی در تزیین معابر و میادین این شهرستان به خرج نداده است، بهبهانی‌ها دست به کار شده و مانند سال‌های گذشته با چراغانی کردن کوچه‌ها، منازل و مغازه‌های خود سالروز ولادت منجی عالم بشریت(عج) را جشن گرفته‌اند.

از عصر روز گذشته مراسم و جشن‌های مختلفی در سطح این شهرستان برگزار شده که در شب نیمه شعبان به اوج خود رسید؛ همچنین افراد بسیاری نذر خود را با دادن شربت و شیرینی به مردم حاضر در خیابان‌ها ادا می‌کنند که همین مسئله ترافیک زیادی را در بسیاری از معابر شهر به وجود آورده است.

شب گذشته نیز مانند سال‌های قبل منطقه ذوالفقاری به همت ساکنان خوش ذوق آن بسیار زیبا چراغانی شده و مردم بسیاری برای دیدن و شرکت در جشن بزرگ این منطقه رهسپار آن شدند.

 

مزین به نام مهدی موعود(عج)

ابتکار مردم یکی از کوچه‌های این منطقه که آن را با چراغ‌های بسیار و پارچه‌های زیبا تزیین کرده و به نام کوچه صاحب‌الزمان(عج) می‌‌نامند، هر سال مشتاقان زیادی را به خود جلب کرده که این امر نیز ازدحام زیادی را در خیابان‌های کم عرض منتهی به این کوچه به وجود می‌آورد.

وجود موتورسیکلت‌های فراوان در حوالی مناطقی که جشن‌های ولادت در آنها برگزار می‌شود، عبور و مرور وسایل نقلیه را مختل کرده است، به گونه‌ای که هر وسیله برای رسیدن به مقصد خود دقایق زیادی را در مسیرها سپری می‌کند.

صبح امروز نیز ادای نذر مردم در معابر ادامه داشته و مراسم‌های متنوعی نیز در مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان اجرا شده است.

اما نکته قابل تأمل در ادای نذر شهروندان عدم رعایت بهداشت و دور انداختن ظروف یک‌بار مصرف در سطح خیابان‌ها بوده که در پایان صحنه‌های ناخوشایندی به جای می‌ماند.

شایان ذکر است هم‌اکنون جشن‌ها و مراسم سالروز ولادت قائم آل محمد(عج) در شهرستان دارالمؤمنین بهبهان در حال اجرا بوده و تا پاسی از شب ادامه دارد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول