اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه میلاد منجی عالم بشریت (عج)‍

استان البرز آماده برگزاری جشن نیمه شعبان است

خبرگزاری فارس: استان البرز در آستانه فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج) غرق در شور و نشاط بوده و مردم مومن و ولایت‌مدار این استان خود را آماده برگزاری جشن نیمه شعبان کرده‌اند.

استان البرز آماده برگزاری جشن نیمه شعبان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در تقویم شیعیان جهان یک روز متفاوت و با برکت درست در پانزدهمین روز از ماه پربرکت شعبان قرار دارد.

این ماه با میلاد سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس (ع) آغاز و در نیمه‌های ماه عطر مهدی موعود (عج) جهان را پر می‌کند.

از فضیلت شعبان و اعیاد شعبانیه احادیث و روایات بسیاری به نقل از پیامبر معظم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به یادگار مانده، اما از برکات این ماه همین بس که پانزدهم شعبان مصادف است با میلاد پربرکت امام عصر (عج) و در نهایت نیز این 30 روز با گشوده شدن سفره حضرت حق برای بشریت و رسیدن رمضان به پایان می‌رسد.

البرز پر از طاق نصرت شده است

هر ساله مردم ولایت‌مدار و منتظر ایران اسلامی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان از چند هفته پیش‌تر اقدام به فراهم کردن آذین‌ها و طاق‌ نصرت‌ها کرده تا بار دیگر با امام عصر (عج) خود تجدید بیعت کنند.

امسال نیز در استان البرز شاهد تلاش بی‌وقفه مردم به ویژه نسل جوان برای آذین‌بندی و برپا کردن طاق‌ نصرت‌های فراوانی هستیم به صورتی که چهره شهرها، شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان این روزها پر از شور و نشاط است.

بسیجی به عشق مهدی (عج) زنده‌ است

در حال حاضر در مقابل تمام مساجد، حسینه‌ها، تکایا و اماکن مقدس و متبرکه استان البرز آذین‌بندی شده و معابر اصلی و فرعی شهرهای مختلف نیز چهره دیگری به خود گرفته است.

محمدرضا ابراهیمیان یکی از بسیجیان مسجد قائم رجایی شهر در این رابطه به خبرنگار فارس در کرج گفت: بسیجی به عشق مهدی (عج) زنده است و اگر یک لحظه انتظار امام عصر (عج) را از ما بگیرند، دیگر امیدی به آینده نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بیش از 60 سال است که هر ساله در نیمه شعبان ما جشن می‌گیریم و با این کار ضمن تجدید بیعت با ولایت، با امام زمان (عج) خود بار دیگر عهد می‌بندیم که شرایط را برای ظهور ایشان آماده کنیم.

اکثر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی توسط مردم البرز اجرا شده است

در همین رابطه خبرنگار فارس با سخنگوی استانداری البرز تماس گرفت و از وی درباره برنامه‌های نیمه شعبان در این استان پرسید.

محمود سوداگر با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و معنوی به مناسبت نیمه شعبان در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: اکثر قریب به اتفاق این برنامه‌ها از سوی خود مردم طراحی و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این امر پیام واضح و روشنی درون خود دارد، مبنی بر اینکه مردم ما اعتقادی عمیق به ظهور منجی عالم بشریت داشته و زندگی خود را وقف ایجاد شرایط برای ظهور امام زمان (عج) کرده‌اند.

حضور معنی‌دار نسل سوم و چهارم انقلاب در برپایی جشن اعیاد شعبانیه

از سوی دیگر حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز به خبرنگار فارس در کرج گفت: اجرای برنامه‌های جشن اعیاد شعبانیه هر ساله در سراسر کشور و به طبع آن استان البرز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود توطئه‌های بسیار دشمنان اسلام و انقلاب و تلاش آنها برای منحرف کردن جوانان مسلمان ایران، شاهد هستیم که در اینگونه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نسل سوم و چهارم انقلاب پیش‌قدم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: این حضور موثر معنی‌دار بوده و نشا‌ن‌دهنده خنثی شدن تمام توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی است.

بنی‌احمدی تاکید کرد: به فضل الهی امسال نیز جشنی باشکوه به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در سراسر استان البرز برگزار کرده و با این اقدام به جهانیان پیام می‌دهیم که ملت ایران تا ظهور آقا و مولای خود دست از مبارزه با ظلم و کفر برنداشته و پرچمی که امروز در دست ولی امر مسلمین قرار دارد را بالاخره به دست صاحب اصلی آن خواهیم داد.

در حالی که یک روز به رسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) باقی مانده، عطر محمدی (ص) در سراسر استان البرز پیچیده است.

در برگزاری جشن نیمه شعبان در استان البرز همه اقشار از پیر و جوان، کودک و سالمند،‌ دانشجو و طلاب حضور دارند و فردا بار دیگر با ولی امر مسلمین تجدید میثاق خواهیم کرد.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول