اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

روانشناس و استاد دانشگاه:

فراگیری خودآگاهی تاثیرگذارترین راه‌ تربیت نوجوانان است

خبرگزاری فارس: یک روانشناس و استاد دانشگاه گفت: آموزش فراگیری خودآگاهی، یکی از تاثیرگذارترین راه‌های تربیت نوجوانان است.

فراگیری خودآگاهی تاثیرگذارترین راه‌ تربیت نوجوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی، در مراسم جشنی که به مناسبت عید غدیر خم با حضور 150 نفر از مرتبطین باشگاه جوانان مهر در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد، به صورت رسمی طرح «بوم رنگ» که بسته پاییزه باشگاه مهر است، افتتاح شد.
در این مراسم غلامرضا بهادرخان، روانشناس و استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت خودآگاهی در رشد فکری و شخصیتی نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: از نظر علامه شهید مرتضی مطهری انسان نسبت به حیوان یک درجه آگاهی بیشتر دارد که همین درجه سبب خودشناسی در انسان‌ها می‌شود و اگر هر انسانی در دوره نوجوانی بتواند راه این خودشناسی و خودآگاهی را به درستی بیاموزد، در زندگی به همه موفقیت‌ها دست می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه انسانی عاقل است که تمام رفتارهای خودش را تحت کنترل قرار دهد، تصریح کرد: بالاترین حد کمال عقل و شعور انسانی آنجاست که تمام رفتارهای خود را تحت کنترل قرار دهد اما ما میتوانیم با ساده‌ترین آموزش‌ها حداقل به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم که از رفتار حیوانی که آگاهی است فراتر رفته و به آگاهی از آگاهی برسند.
بهادرخان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین سئوالات مطرح شده برای نوجوانان درباره عقاید دینی و مذهبی است، متذکر شد: باید به کودکان و نوجوانان با راه های صحیح تربیتی آموزش داد که برای زندگی خود برنامه چشم‌انداز 20 یا حتی 30 ساله بریزند و راه‌های رسیدن به آرزوهای خود را بر اساس منطق و عقل مشخص کنند.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده کسانی در رسیدن به آرزوها و اهداف بلندمدت خود موفق بوده‌اند که راه‌های منطقی و عقلی را برای رسیدن به اهداف برگزیده اند و با توجه به راهنمایی‌های دینی و مذهبی حرکت خود را دنبال کرده‌اند.
این روانشناس با تاکید بر نقش والدین، اطرافیان و جامعه در خودآگاهی نوجوانان و جوانان، توضیح داد: در هر جامعه راهکارهای مناسب‌تری برای خودآگاهی وجود دارد که راهنمایی نوجوانان و جوانان برای آموختن بهتر این راه‌ها باید توسط جامعه صورت گیرد.
وی با انتقاد از اکثر والدین در نحوه تربیت فرزندانشان، خاطرنشان کرد: والدین ما متاسفانه امروز راه‌های درس خواندن بهتر، یافتن شغل بهتر، کسب درآمد بیشتر و مسائلی از این دست را به فرزندان خود آموزش می‌دهند اما راه بهتر زندگی کردن را آموزش نمی‌دهند.
بهادرخان افزود: متاسفانه یکی از دلایل مسئولیت‌پذیری ضعیف در جوانان نسل امروز همین نبود آماده‌سازی آنان توسط والدین برای ورود به جامعه و ایجاد زندگی مستقل است که اغلب این نداشتن مسئولیت‌پذیری سبب وارد آمدن ضربات جبران ناپذیری به زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول