اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور

ورزشکاران کردستانی موفق به کسب پنج مدال قهرمانی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص استان کردستان گفت: دوندگان پیوند اعضا کردستانی با حضور در هشتمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور آقایان موفق به دو مدال طلا و سه مدال برنز شدند.

ورزشکاران کردستانی موفق به کسب پنج مدال قهرمانی شدند

علی خادم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این دوره مسابقات با حضور 60 ورزشکار از 10 استان کشور در رشته‌های دو 2 هزار و 500 متر، 800، 400، 200 و 100 متر، پیاده‌روی 5 کیلومتر، پرتاب وزنه، توپ و نیزه در چهار رده سنی به مدت دو روز برگزار شد.

وی افزود: در پایان این دوره رقابت‌ها تیم استان کردستان در ماده 400 و 800 متر رده سنی 17 تا 28 سال توسط فواد خوزم به دو مدال طلا و دو مدال برنز اقبال عزیزی دست یافت.

رئیس هیئت ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا کردستان در ادامه بیان کرد: فواد خوزم با داغام در تیم مازندران و شرکت در ماده 4 هزار و 100 متر امدادی موفق به مدال برنز این ماده شد و در مجموع تیم استان کردستان با کسب دو مدال طلا و سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گفته وی، در این دوره مسابقات به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی، به تیم‌های اول تا سوم کاپ و حکم قهرمانی و چهارم تا ششم حکم قهرمانی از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، پیونداعضا و بیماران خاص اعطا شده است.

خادم خاطرنشان کرد: نفرات برتر رقابت‌های مذکور بر اساس رکود‌گیری و حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشور به مسابقات دوومیدانی پیوند اعضا جهانی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این تیم با حمایت 100 درصدی هیئت استان در این دوره رقابت‌ها حضور یافت،‌ افزود: بعد از ادغام صورت گرفته بین فدراسیون ناشنوایان و فدراسیون بیماران خاص هیئت استان کردستان تاکنون دو تیم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام نموده و هیچ گونه کمک مالی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون دریافت نکرده است.

رئیس هیئت ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا کردستان با اشاره به افزایش دو رشته ورزشی جدید بولینگ و بیلیارد و فوتبال دستی به سایر رشته‌های ورزشی این هیئت، افزود: ما براساس برنامه‌های زمان‌بندی شده در تقویم فدراسیون‌ در سال‌جاری حضور در 38 مسابقه کشوری دیگر در پیش خواهیم داشت.

وی در ادامه به درخشش ورزشکاران استان کردستان در دو دوره مسابقات کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این دو دوره مسابقات ورزشکاران این استان در دو رشته دوومیدانی و شنا موفق به 9 مدال قهرمانی شده‌اند که نشان از توانایی‌های ورزشکاران بیماران خاص این استان است.

خادم در پایان اعلام کرد: در صورت بی‌توجهی مسئولان و عدم حمایت مالی، این هیئت ورزشی دیگر توانایی حضور در رقابت‌های کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول