اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

گرد و غبار از اصفهان به تدریج خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: از بعد از ظهر روز گذشته به تدریج گرد و غبار از اصفهان در حال خارج شدن است.

گرد و غبار از اصفهان به تدریج خارج می‌شود

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با وجود گرد و غبار و ریزگردها در آسمان اصفهان گفت: از شامگاه روز گذشته وجود گرد و غبار که ناشی از وزش باد از سمت شهر ورزنه، خور و بیابانک و منطقه شرق اصفهان بود، در اصفهان کاهش یافته و به تدریج از استان اصفهان خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سه روز گذشته با وجود پدیده گرد و غبار در اصفهان، مرحله هشدار در این مورد را نداشته‌ایم، افزود: کانون گرد و غبار در مناطق کویری اصفهان از سه بامداد روز شنبه هفته جاری شکل گرفت و وزش باد با سرعت 40 کیلومتر در ساعت سبب ورود گرد و غبار از آن مناطق به شهرهای اصفهان، زرین‌شهر، کاشان و مناطق غربی استان مانند فریدن و فریدون‌شهر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه 3 میلیون و 200 هزار هکتار بیابان در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته حدود 300 هزار هکتار از این سطح جنگل‌کاری شده است و اداره‌کل منابع طبیعی استان اصفهان برای مقابله با بیابان‌زدایی و اجرای طرح‌های کویرزدایی در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان برنامه‌های متعددی را برای مقابله با آثار گرد و غبار پیش‌بینی کرده است، گفت: دستورالعمل مقابله با آثار گرد و غبار در سال گذشته در استان اصفهان تدوین شد و امسال این امر در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته است.

شیشه‌فروش افزود: در دستورالعمل مقابله با آثار گرد و غبار، هواشناسی استان وضعیت گرد و غبار را رصد می‌کند و وظیفه هر دستگاه اجرایی مشخص شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول