اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی خبر داد

دستیابی به پوشش مواد پلیمری برای جلوگیری از ریزگردها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از دستیابی متخصصان ایرانی به پوشش‌های مواد پلیمری برای جلوگیری از ریزگردها خبر داد.

دستیابی به پوشش مواد پلیمری برای جلوگیری از ریزگردها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد اکبری پیش از ظهر امروز که برای نهایی شدن اجرای طرح میکرو آلگ‌ها به بوشهر سفر کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه ریزگردها و تونل باد عمودی و افقی از جمله پروژه‌های در دست اجرای ما است اما پروژه توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها به عنوان یکی از 37 طرح کلان پژوهشی و صنعتی در کشور است که در بوشهر اجرا خواهد شد.

وی در مورد پروژه ریزگردها گفت: همکاران ما در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به مواد پلیمری و پوشش‌هایی از مواد دست یافتند که می‌توانند بر ریزگردها فائق آیند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تصریح کرد: پروژه‌های ما در مقیاس‌های کوچک و بزرگ انجام شده و در حال انجام است و خوشحالیم که استان بوشهر حمایت‌های خوبی از ما برای اجرای پروژه میکرو آلگ‌ها داشته و دارد.

اکبری با اشاره به بازدید از جزیره عباسک محل اجرای طرح میکرو آلگ‌ها در بوشهر گفت: این پروژه از جمله 37 پروژه کلان کشور است که مورد تایید رئیس جمهور، وزیر علوم و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) بوده و با اولویت ویژه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم این پروژه در دو سال آینده و یا کمتر از دو سال به نتیجه برسد تا بار دیگر نام ایران اسلامی و استان بوشهر در جهان بدرخشد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: استانداری بوشهر عزم و اراده خوبی برای اجرای این طرح داشته و دارد و همکاری خوبی نیز با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته است.

اکبری بیان کرد: شرکت‌های خصوصی اعلام آمادگی کردند پس از اجرای پایلوت طرح میکرو آلگ‌ها در بوشهر، آن را در مقیاس صنعتی اجرا کنند.

ایجاد مرکز تحقیقات منطقه نمک‌زدایی در بوشهر

عضو سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز از ایجاد مرکز تحقیقات منطقه‌ای نمک‌زدایی در بوشهر خبر داد.

عبدالرضا صمیمی افزود: برای رفع مشکلات تصفیه آب و کمبود آب شیرین در کشور برنامه داریم تا مرکز مذکور را در استان بوشهر راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و اینکه 50 درصد تولید آب دنیا در خاورمیانه و خلیج فارس است ما بوشهر را برای ایجاد مرکز تحقیقات منطقه‌ای نمک‌زدایی انتخاب کردیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول