اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه محیط زیست کشور:

پدیده ریزگردها عامل خشکسالی را در پی دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه محیط زیست کشور گفت: اگر پدیده ریزگردها ادامه داشته باشد خشکسالی را در پی خواهیم داشت.

پدیده ریزگردها عامل خشکسالی را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جواد بداغ جمالی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی کشوری آشنایی با سیستم‌های پیش‌بینی و پیش آگاهی پدیده گرد و غبار که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، افزود: باید اقدامات علمی و عملی مناسبی را به منظور برطرف شدن این پدیده انجام دهیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 22 استان کشور درگیر این پدیده هستند و عوامل زیست‌محیطی این استان‌ها تحت تأثیر پدیده ریزگردها قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه محیط زیست کشور افزود: با توجه به این که در گذشته تنها سه استان کشور درگیر پدیده ریزگردها بودند و اکنون تعداد این استان‌ها به 22 رسیده است لذا باید تلاش خود را برای برطرف کردن این مهم دو چندان کرده و کشورهای که منشأ پدیده ریزگردها را هستند را موظف به برطرف کردن این مهم کنیم.

سرمنشا پدیده ریزگردها کشور عراق است

وی سرمنشأ این مشکل را کشور عراق است عنوان کرد و گفت: کشور عرق از 14 سال پیش با پدیده ریزگردها مواجه است اما تا کنون اقدامی به منظور از بین بردن و حل این مشکل انجام نداده است و همین امر سبب شده است که کشورهای همجوار را نیز با پدیده ریزگردها درگیر کند.

بداغ جمالی به امضای تفاهم نامه‌هایی در این زمینه با کشور عراق اشاره کرد و گفت: متأسفانه و بر اساس مفاد این تفاهمنامه کشور عراق هنوز نتوانسته وظایف خود را در این زمینه اجرایی و عملی کند.

وی تغییر اقلیم و کنش‌های غیرعادی، بارش‌های شدید خارج از فصل بارندگی و خشکسالی‌های غیرمنتظره را از جمله علل بروز پدیده گرد و غبار دانست.

به گفته این مسئول در حال حاضر طبیعت از وضعیت عادی خارج شده که این امر رخداد سیل و خشکسالی را در پی دارد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول