اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله هادوی‌تهرانی:

تداوم مسیر انقلاب در گرو تداوم ارتباط جوانان با مرجعیت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر ارتباط جوان و مرجعیت ادامه داشته باشد مسیر انقلاب تداوم پیدا خواهد کرد.

تداوم مسیر انقلاب در گرو تداوم ارتباط جوانان با مرجعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مهدی هادوی‌تهرانی در همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی که به همت کانون و هیئت خادم‌الرضا در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، ضمن اشاره به فضیلت‌های شب نیمه شعبان اظهار کرد: این شب در برخی روایات به عنوان شب قدر معرفی شده، هر چند در روایات معتبرتر دیگری یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان شب قدر معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اصحاب امام زمان (عج) جوانان و تعداد اندکی افراد مسن هستند تصریح کرد: افتخار بزرگی برای جوانان است که لشکر اصلی امام زمان (عج) را تشکیل می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جوانی و سلامتی فرصتی است که با تعبیر روایات قدر آنها را نمی‌دانیم اضافه کرد: جوانی نعمت عظیم و فرصت است اما در عین فرصت، تهدید هم به شمار می‌آید.

هادوی‌تهرانی با بیان اینکه جوانی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند خطرناک باشد خاطر نشان کرد: سزاوار است انسان عاقل از مستی ثروت، قدرت، علم، ستایش و جوانی دوری کند.

وی با اشاره اینکه مستی عقل را زایل می‌کند و اگر عقل از بین رود، جنون به وجود می‌آید اظهار کرد: اگر جوان جایگاه خود را دانست و فرصت را شناخت، می‌تواند پرچمدار و یار امام زمان (عج) باشد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه از فرصت جوانی باید برای فهم دین و شناخت حقایق دین که نتیجه آن به دست آوردن آخرت است استفاده شود تصریح کرد: در این حالت فرشتگان بال‌های خود را زیر گام‌های جوانان باز می‌کنند.

هادوی‌تهرانی با بیان اینکه هنگامی که امام خمینی (ره) حرکت انقلابی خود را آغاز کرد، موتور انقلاب را جوانان قرار داد خاطر نشان کرد: قشر وسیعی که همگام با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شدند، جوانان بودند.

وی با اشاره به اینکه جوان امید دارد و امید اساس انتظار است اضافه کرد: منتظر کسی است که امیدوار باشد، امامی خواهد آمد و زمین را پر از عدل و داد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آنچه که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، فهم درست جوانان نسبت به دین و عشق آنها نسبت به آخرت و امیدواری بود.

هادوی‌تهرانی با بیان اینکه اگر ارتباط جوان و مرجعیت ادامه داشته باشد مسیر انقلاب تداوم پیدا خواهد کرد تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ارتباط خوب و عمیقی با روحانیت و مرجعیت داشتند.

وی با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله وحید خراسانی گفت: ایشان تاکید داشتند که کسانی که وقت ظهور را تعیین می‌کنند تنها اوهام و خرافه را تبلیغ می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نشانه‌های ظهور را می‌توان مشاهده کرد اضافه کرد: برای جوانان، فهمی امیدوار و تقویت کننده وجود دارد.

هادوی‌تهرانی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در زمانی رخ داد که دنیا در حال توطئه علیه اسلام است خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی نشان می‌دهد امکان هرگونه تحول و امیدی وجود دارد.

وی با اشاره به سفر 6 سال پیش خود به کشور تونس اظهار کرد: در آن زمان خفقان و فساد شدیدی وجود داشت به گونه‌ای که نخستین کشوری بود که حجاب را منع کرد، با اینکه تونس 6 سال پیش ظاهر غیر اسلامی داشت اما تپش اسلامی را می‌شد در آن احساس کرد. 

این استاد حوزه با بیان اینکه کسی پیش‌بینی نمی‌کرد نخستین انقلاب منطقه و بیداری اسلامی از تونس آغاز شود اضافه کرد: سال گذشته پس از انقلاب در تونس به این کشور سفر کردم اما بیشتر بانوان این کشور محجبه شده بودند و در کشوری که نماز جماعت برگزار نمی‌شد، در مساجد طوری استقبال صورت می‌گرفت که فضایی برای نماز خواندن نبود.

وی ادامه داد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که آحاد جامعه و مردم دارند، باید امیدوار بود چرا که اعتقاد به مهدویت به معنای امیدواری است.

هادوی‌تهرانی در پایان تاکید کرد: امروز که شاهد شکوفایی انقلاب هستیم، جوانان باید با دین بیشتر آشنا شده و ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول