اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد

اخلاص در گفتار اولویت کاری اصحاب رسانه است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تهذیب رسانه و اخلاص در گفتار اولویت کاری اصحاب رسانه است.

اخلاص در گفتار اولویت کاری اصحاب رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدجعفر محمدزاده شامگاه سه‌شنبه پس از اتمام مراسم اختتامیه در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های استانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پایبندی به تهذیب رسانه مهم‌ترین اصل در فرهنگ مطبوعاتی کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: داشتن اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری و همچنین بهره‌مندی از اخلاص در میان اصحاب رسانه از مواردی است که موجب شیوایی سخنان نگارنده مطالب می‌شود.

محمدزاده با بیان آماری از فعالیت‌های این معاونت گفت: در 18 ماه گذشته بیش از 110 مجوز نشریه در سراسر کشور صادر شده که رشد چشمگیری نسبت به دوره‌های قبلی دارد.

وی ادامه داد: برگزاری سه دوره آموزش خبرنگاری در سال گذشته از برجسته‌ترین فعالیت‌های این معاونت بوده که در سال جاری در نظر داریم این رقم تکرار شده و دوره تخصصی مربی‌گری روزنامه‌نگاری را نیز به مرحله اجرا درآوریم.

محمدزاده اعطای 500 مجوز برای نشریات تخصصی را موفقیت وصف‌ناپذیری در حوزه مطبوعات دانست و تصریح کرد: در دوره‌های گذشته تنها 300 نشریه تخصصی در کشور وجود داشت که با صدور 500 مجوز جدید تعداد این نشریات به بیش از 800 مورد رسیده است.

وی تمرکززدایی را راهبرد اساسی وزارت ارشاد در حوزه مطبوعات دانست و گفت: اقدامات شایانی در این زمینه صورت گرفته که در آینده نزدیک شاهد بروز آنها خواهیم بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: افزایش میزان یارانه‌های نشریات، بهبود سیستم جامع خبرنگاران و همچنین صدور سریع‌تر مجوز برای نشریات تخصصی از اقداماتی است که در آینده توسط این معاونت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول