اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور مطبوعات اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی آذربایجان‌غربی:

نداشتن رانت ارتباطی برخی مطبوعات را به تعطیلی کشانده است

خبرگزاری فارس: مدیر امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بعضی‌ مطبوعات به دلیل داشتن روابط قوی با مسئولان و روابط عمومی‌ها، به طور مستمر رشد می‌کنند و آنهایی که چنین روابطی را ندارند، تعطیل می‌شوند.

نداشتن رانت ارتباطی برخی مطبوعات را به تعطیلی کشانده است

امید سیاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وجود روابط خاص بین بعضی نشریات و روابط‌ عمومی‌ها به بدنه مطبوعات آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

وی افزود: بعضی‌ رسانه‌های نوشتاری به دلیل داشتن روابط قوی با مسئولان و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، به طور مستمر رشد می‌کنند زیرا از حمایت‌های مالی آنها به شکل مطلوب برخوردار هستند ولی سایر نشریات به دلیل نداشتن چنین ارتباطهایی به تدریج دچار مشکلات مختلف شده و چه بسا دفتر روزنامه به تعطیلی کشیده شود.

وی تصریح کرد: نشریاتی که از حمایت‌های مادی دستگاه‌های اجرایی برخوردار هستند، روز به روز رشد کرده و در نهایت دامنه فعالیت خود را توسعه می‌دهند ولی برخی نشریات دیگر با وجود برخورداری از فاکتورهای تولید یک نشریه موفق به دلیل ناتوانی مالی فقط مدت کوتاهی می‌توانند فعالیت خود را تداوم دهند و بعد از چند صباحی از قافله فعالان فرهنگی جا می‌مانند.

سیاح مهم‌ترین راه حمایت از مطبوعات بومی را توزیع برابر آگهی‌های دولتی بین نشریات ذکر کرد و گفت: بخش بالایی از درآمد نشریات بومی از محل آگهی‌های دولتی تأمین می‌شود، ولی هم‌اکنون اغلب اداره‌ها بدون در نظر گرفتن قانون، به طور مستقیم و بدون دخالت دادن مسئول اداره ارشاد به نشریات آگهی می‌فرستند که این روش ناپسند باید اصلاح شود.

سیاح منشأ وقوع تخلف فوق را وجود روابط نزدیک برخی افراد با دستگاه‌ها و مسئولان روابط عمومی عنوان کرد و بیان داشت: قانون‌گریزی دستگاه‌ها در این حوزه قابل چشم‌پوشی نیست زیرا در پیش گرفتن چنین روندی به مطبوعات بومی آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

وی از نبود اهرم قانونی برای مقابله با متخلفان اظهار تاسف کرد و بیان داشت: یک اهرم نظارتی در قانون برای برچیده‌شدن بساط این قبیل بی‌عدالتی‌ها تعریف نشده است، از این رو هم‌اکنون فقط ورود مقامات ارشد استان راه حل این مشکل قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول