اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد در سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه‌ها:

دفاع از حیثیت اقوام رسالت رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین رسالت رسانه‌ای کشور، دفاع از حیثیت اقوام مختلف و ادیان گوناگون است چراکه توجه غرب در تهاجم فرهنگی بیشتر بر این اقشار است.

دفاع از حیثیت اقوام رسالت رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدجعفر محمدزاده شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه‌ها که در محل تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در جوامع کنونی اظهار داشت: ایران اسلامی در میان سایر کشورهای جهان دارای ملتی آگاه و بصیر در تمام زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و دینی است که این امر زمینه مناسبی برای فعالیت اصحاب رسانه در بخش‌های مختلف را فراهم آورده است.

وی با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در کشور، گفت: وجود اقوام، مذاهب و ادیان مختلف در سراسر ایران اسلامی فرصتی برای اصحاب رسانه است تا در این شرایط حساس جهانی و منطقه‌ای با قلم‌فرسایی خود زمینه را برای رشد و تعالی آرمان‌های الهی فراهم کرده و مردم ادیان مختلف را به وحدت پیرامون معارف دینی فرا خوانند.

جعفرزاده در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: برخلاف نظر برخی افراد غیرمتخصص که معتقد هستند تنوع قومیتی در کشور سبب تهدید تمامیت ارضی آن است مردم ایران اسلامی با تمام وجود در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این میان نقش اصحاب رسانه به عنوان نقطه امیدبخشی برای مردم بسیار خطیر بوده و دارای بار معنایی بالایی است چراکه این قشر باید تمام توانمندی‌های اقوام و ادیان مختلف را به تصویر کشیده و زمینه را برای دفاع از تنوع قومیتی در کشور فراهم کنند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: ملت ایران همواره در تمام دوران‌ مختلف زمانی به عنوان مردمانی دین‌مدار و پایبند به اهداف الهی شناخته شده و به همین دلیل مورد تهاجم و تهدید سایر کشورها و به ویژه غرب قرار داشته است.

محمدزاده جایگاه اقوام در دین اسلام را جایگاهی بس رفیع و والا برشمرد و گفت: دین اسلام نسبت به تمام ادیان آسمانی دیدگاهی مثبت دارد و به همین دلیل است که مسلمانان موظف به رعایت احترام و حرمت طرفداران سایر اقوام و مذاهب هستند.

وی تفاوت جنسیتی و قومیتی را لازمه هستی عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با مختلف آفریدن انسان این نکته مهم را به وی متذکر شده که آزادی در دین و مذهب مخصوص قشر خاصی نبوده و تمام افراد حق انتخاب خودآگاه مسیر را دارند.

محمدزاده با اشاره به قوانین موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد آزادی تمام اقوام و ادیان آسمانی در این کشور اظهار داشت: اصول 13، 19 و 20 قانون اساسی به صراحت این نکته را اعلام می‌دارند که تمام ادیان و مذاهب دارای حق مساوی در تمام زمینه‌ها بوده و به این ترتیب تمام ملت موظف به رعایت حقوق متقابل همدیگر هستند.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: آینده جهان متعلق به انسان‌های بصیر است و در این میان ملت ایران اسلامی به عنوان آغازگر نهضت بیداری اسلامی در جهان افتخار دارد تا در خط مقدم این جبهه گام بردارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول