اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه 13 تیرماه به مدت یک روز در ارومیه برگزار می‌شود.

وی از حضور مسئولان و پژوهشگران استانی و کشوری در این سمینار خبر داد و افزود: فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه این همایش آذر ماه سال گذشته اعلام شده است.

کریمی با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش در چهار محور است، خاطرنشان کرد: این محورها شامل هویت، رسانه، مهندسی فرهنگی و بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه، گفت: تاکنون 60 اثر در محورهای ذکر شده به دبیرخانه این همایش رسیده است.

کریمی اعلام کرد: آثار ارسالی عمدتاً از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان و تهران ارسال شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی حضور در جشنواره اعطا می‌شود، اظهار داشت: حضور خبرنگاران استان در این سمینار اجباری بوده و حضور آن‌ها در ارزشیابی خبرنگاران و سایت ساماندهی خبرنگاران (سمان) موثر خواهد بود.

 

برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در ارومیه خبر داد و گفت: این جشنواره در روزهای دوم و سوم مهر، همزمان با هفته کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این جشنواره در شش سال گذشته نیز برگزار شده است، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در سطح کشور تنها استانی است که جشنواره شعر رضوی را به صورت بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به زبان ترکی آذری برگزار می‌شود، تصریح کرد: عمده کشورهای استقبال کننده از این جشنواره کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و آلمان هستند.

کریمی با بیان اینکه فراخوان ارسال آثار به این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی است، افزود: در بخش اصلی آثار ارسال شده شامل اشعار سروده شده در وصف امام رضا(ع) بوده و بخش جنبی نیز شامل پیامک رضوی و طراحی پوستر خواهد بود.

وی اعلام کرد: هر شاعر می‌تواند سه اثر برای این جشنواره ارسال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 10 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره خواهد بود افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 15 شهریور ماه مورد داوری قرار خواهند گرفت.

کریمی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از افتتاح پنج مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: افتتاح تالار مرکزی ارومیه، دانشگاه علمی و کاربردی واحد فرهنگ و هنر ارومیه و خانه مطبوعات و دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا هستند که کل این پروژه‌ها تا پایا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول