اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه‌شنبه شب و با حضور جوانان تونسی

همایش گفت‌وگوی جوانان جهان اسلام برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش گفت‌وگوی جوانان جهان اسلام با حضور جوانان تونسی در سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد.

همایش گفت‌وگوی جوانان جهان اسلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش گفت‌وگوی جوانان جهان اسلام سه‌شنبه شب با حضور آیت‌الله سید محمد غروی و جوانان کشور تونس و ایران در سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد.

در این همایش ابتدا آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران و کشور تونس طنین‌انداز شد.

سپس حجت‌الاسلام غریب رضا ضمن خوش‌آمدگویی دبیر همایش، نکاتی را به زبان عربی اظهار کرد.

در ادامه آیت‌الله سید محمد غروی، با اشاره به اینکه بیداری اسلامی تقریبا در ارتباط با همه کشورهای اسلامی به دنبال انقلاب اسلامی و صدور فرهنگ آن در اکثر کشورهای اسلامی پدید آمده است تصریح کرد: تمام تلاش کشورهای غربی برای این است که این بیداری را به مسیر دیگری که اهداف خود را تامین می‌کند، منحرف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انقلاب ایران، اسلامی و نهضت با اراده‌ای الهی آغاز شد خاطر نشان کرد: در کشورهایی که بیداری اسلامی رخ داده است، آنها باید بتوانند از تجارب انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت کلمه بود اظهار کرد: این وحدت کلمه در تمام اقشار بود و خاص گروه یا جناح های سیاسی و مذاهب مختلف نبود بلکه همه دست به دست هم دادند و با وحدت کلمه و رهبری این نهضت را پیش بردند.

غروی با تاکید بر اینکه ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران رهبری آن بود تصریح کرد: رهبری این نهضت بر عهده مردی الهی قرار گرفت که دارای مرجعیت شایسته‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که می‌شود نظامی در پرتو اسلام به وجود آورد تصریح کرد: این نظام می‌تواند به حرکت و بالندگی خود ادامه دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته‌ امروز، تقویت مبانی فکری و نظری است تصریح کرد: باید بیشتر با مفاهیم اسلامی آشنایی و شناخت پیدا کنیم.

در ادامه این همایش تعدادی از جوانان تونسی و ایرانی به ارائه مقاله پرداختند و در مورد بیداری اسلامی و چگونگی گسترش آن و انتقال تجارب با یکدیگر مباحثه کردند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول