اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس:

صاحبان حیوانات موذی خانگی راهی دادگاه می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار فردوس از احداث مرکز کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در این شهرستان خبر داد و گفت: صاحبان حیوانات موذی خانگی راهی دادگاه می‌شوند.

صاحبان حیوانات موذی خانگی راهی دادگاه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علیپرست عصر امروز در جلسه ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی در شهرستان فردوس اظهار داشت: بهداشت محیط و سلامت عمومی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و از اینرو باید اقدامات عملی برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی در حوزه شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مبنی بر جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و امراض حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب، مزاحم  و ولگرد  گفت: شهرداری و شبکه بهداشت و درمان باید در راستای کنترل سگ‌های ولگرد مشارکت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

شهردار فردوس افزود: نگهداری حیوانات موذی و سگ‌های خانگی در حوزه شهری ممنوع و در صورت اعلام شکایت و یا مشاهده عینی با هماهنگی نیروی انتظامی  مراتب قانونی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان مدعی‌العموم پیگیری و اقدامات لازم توسط مراجع قضایی انجام می‌شود.

در این جلسه مقرر شد اطلاعیه‌ای جامع و کامل از سوی شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان تهیه و توسط شهرداری‌های فردوس و اسلامیه به شهروندان اطلاع رسانی شود.

قلاده‌گذاری سگ‌های صاحب‌دار و آموزش دامداران منطقه، برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات و همایش‌های تخصصی توسط دامپزشکی، پیگیری طرح احداث مرکز کنترل حیوانات ناقل بیماری و برگزاری جلسات تخصصی و کلا‌س‌های آموزشی در هفته بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله مصوبات جلسه ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان فردوس بود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول