اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

فروش و عرضه حیوانات وحشی غیرزینتی پیگرد قانونی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: فروش و عرضه حیوانات وحشی غیرزینتی نظیر لاک‌پشت، سمندر، سنجاب و انواع خزندگان با هر عنوان ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

فروش و عرضه حیوانات وحشی غیرزینتی پیگرد قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی گفت: عرضه جانوران وحشی به بهانه آداب و سنت‌های سال نو تخلف آشکار از قوانین صید و شکار بوده و فروشندگان و افراد فرصت‌طلب به اتهام عرضه، فروش و نگهداری حیوانات وحشی به طور غیرمجاز، تحت پیگرد و برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اقدامات غیرمتعارف متخلفان و افزوده شدن سالانه چند گونه از حیوانات وحشی به لیست گونه‌های مورد عرضه در آستانه سال نو اضافه کرد: در آداب و سنت‌های قدیم ایرانیان هیچ‌گونه شواهدی از نگهداری حیات‌وحش به‌عنوان سمبل حلول سال نو وجود نداشته و تنها ماهی قرمز به عنوان آداب این رویداد سالانه، مورد توجه مردمان بوده است.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی، از ماموریت یگان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و فعالان غیر دولتی حوزه محیط زیست برای برخورد و جمع‌آوری عرضه غیر قانونی حیات‌وحش در آستانه نوروز خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر ضبط و رهاسازی گونه‌های مزبور، متخلفان با تشکیل پرونده حقوقی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

رئیسی از مردم و دوستداران حیات‌وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با نزدیک‌ترین مراکز محیط زیست در استان تماس بگیرند. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول