اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تهیه و اجرای آرشیو الکترونیکی و عملیات ممیزی

رؤیای ایجاد شهر الکترونیک در دماوند به واقعیت می‏پیوندد

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: پروژه ایجاد شهر الکترونیک در دماوند که امور اجرایی خود از سال‏های گذشته آغاز کرده بود، به مرحله اجرا درمی‏آید.

رؤیای ایجاد شهر الکترونیک در دماوند به واقعیت می‏پیوندد

مرتضی همتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: برای تحقق شهر و شهرداری الکترونیک وجود پاره‏ای زیرساخت‏های مقدماتی الزامی است؛ از این رو، سال 90 بخش عمده‏ای از این مهم تامین شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه 90 درصد طرح تهیه آرشیو الکترونیکی و عملیات ممیزی در حوزه شهری دماوند خاتمه یافته است.

همتی درباره آرشیو الکترونیکی ممیزی در شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: در یک کار میدانی گسترده همه املاک به صورت واحد به واحد شناسایی، ممیزی و در مجموعه شهرداری دارای شناسنامه‏ای مجزا شد.

شهردار دماوند تصریح کرد: اطلاعات و آماری از این دست در حوزه برنامه‏ریزی خدماتی برای تحقق بخشی از شعار عدالت اجتماعی در زمینه خدمات‏رسانی به شهروندان به شدت مورد نیاز است.

وی با اشاره به کاهش هزینه‏های بروکراسی در شیوه اداره شهر الکترونیک اظهار داشت: با تکمیل آرشیو الکترونیکی می‏توانیم ادعا کنیم که تقریباً کاغذ از حوزه کار ساختمانی و ساخت و ساز شهرداری دماوند حذف می‌شود و پرونده‏های مردم به صورت الکترونیکی قابل دسترس است.

همتی ادامه داد: تسهیل در امور مردمی برای کاهش مراجعات آنها به شهرداری نیازمند دو زیرساخت شهرداری و شهرسازی تحت "وب" خواهد بود که این امر به زودی در شهر دماوند به مرحله بهره‏برداری می‏رسد.

*محدودیت منابع مالی، عامل نارسایی پروژه‏های شهرهای کوچک

شهردار دماوند، محدویت‏های منابع مالی در حوزه مدیریت شهرهای کوچک را بزرگترین عامل تحقق‏ نیافتن بخشی از مطالبات مردم خواند.

وی ادامه داد: بین مطالبات مردمی تا منابع درآمدی شهرداری دماوند فاصله‏ای فاحش وجود دارد که تلاش می‏کنیم تا روز به روز این فاصله کاهش یابد.

همتی با اشاره به تنوع پروژه‏های عمرانی شهرداری دماوند در سال 91 گفت: برنامه‏های مورد پیش‏بینی و تقدیمی به شورای اسلامی شهر دماوند سال 91، پروژه‏های زیرساختی شهر را در بر می‏گیرد.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار برخی از پروژه‏های مورد نیاز برای توسعه شهری در بودجه سال 91 پیش‏بینی شد.

شهردار دماوند ادامه داد: مجموعه شهرداری دماوند برای تامین نیازهای آنی و آتی مردم به حمایت‏های منابع استانی و ملی نیز نیازمند است.

همتی اضافه کرد: البته بخش عمده‏ای از مطالبات مردم دماوند از محل منابع درآمدی شهرداری تامین می‏شود.

وی درباره برنامه‏های شهرداری دماوند در روستاهای حریم نیز گفت: مجموعه شهرداری دماوند با حمایت همیشگی شورای اسلامی این شهر سالانه در تعدادی از روستاهای حریم پروژه‏های عمرانی متعددی را تعریف می‏کند.

شهردار دماوند تصریح کرد: اما امسال در فصل کاری در همه روستاهای حریم حداقل یک پروژه خواهیم داشت که با نظارت فرمانداری شهرستان دماوند عملیاتی می‏شود.

به گفته همتی، طبق برنامه‏ریزی‏های بودجه امسال، افتتاح اغلب پروژه‏های شهرداری تا پایان سال جاری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول