اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هیئت انصار ولایت یزد؛

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی و هوش اخلاقی در یزد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به همت هیئت انصار ولایت یزد، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی هوش اخلاقی توسط موسسه فرهنگی بهشت در یزد برگزار شد.

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی و هوش اخلاقی در یزد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی هیئت انصار ولایت یزد، مدیرعامل موسسه فرهنگی بهشت با اشاره به مجموعه برنامه‌ها و پروژه‌های اجرا شده توسط هیئت انصار ولایت به تبیین جایگاه موسسه بهشت دارالعباده به عنوان یکی از مراکز اقماری این هیئت پرداخت.

سید محمد نجم الهدی با اشاره به اینکه در راستای تخصصی شدن برنامه ریزی ها و تمرکز کارشناسی به روی برخی حوزه‌ها، هیئت اقدام به تشکیل موسسه بهشت با هویت هیئتی کرده است، افزود: این موسسه با استفاده از ظرفیت‌های هیئت به زودی در عرصه‌هایی چون تولیدات الکترونیکی، پژوهش، آموزش و انتشارات خواهد درخشید.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه ویژه به تربیت کودکان و خردسالان برای وصول به جامعه متعالی، به تبیین ضرورت برگزاری دوره آموزشی هوش اخلاقی پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این زمینه، فعالیت حوزه کودکان و خردسالان را بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: اگر کودک دوره تربیت‌های پیش از ورود به مدرسه را کامل بگذراند، به طور قطع آینده موفقی خواهد داشت.

محمدحسین رحیمی نسب، رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه کودک را مستلزم همکاری بخش‌های مختلف مردمی و دولتی دانست و گفت: ما حرکت هیئت انصار ولایت در راستای کودکان را غنیمت دانسته و از آن با تمام توان حمایت می‌کنیم.

دکتر محمدحسین فلاح، روانشناس و استاد دانشگاه نیز در مراسم افتتاحیه این طرح به تبیین چیستی و اهمیت هوش اخلاقی و برنامه‌های موسسه بهشت در این زمینه پرداخت.

وی گفت: تا قبل از دهه 1990، دنیای غرب باهوش‌ها را موفق می‌انگاشت و هوش را ملاک و معیار تفوق افراد می‌دانست اما بعدها با مشاهده        تناقض‌های بسیار، روانشناسی به جستجو در این حوزه پرداخت و بحث از هوش هیجانی به میان آمد که در واقع به رفتار افراد در موقعیت‌های مختلف هیجانی از قبیل اضطراب، خشم و ... و توانایی مدیریت بر آنها اشاره دارد.

فلاح یادآور شد: اما هوش هیجانی تمام آنچه که باید نبود و در چند سال اخیر، حرف از هوش اخلاقی زده شد و هوش اخلاقی، اخلاق و مکارم آن به عنوان راه وصول انسان به آرامش روانی معرفی شد.

وی افزود: این همه نظریه‌پردازی غرب در حالی بود که اسلام در 14 قرن پیش تعالی اخلاقی را تنها راه سعادت بشر معرفی کرده بود و پیامبر رحمت (ص) دلیل نبوت خود را اتمام مکارم اخلاق خوانده بود.

فلاح با تبیین این نکته که راه تربیت کودکان، استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش اخلاقی و تمرکز بر روی این مسئله است، دوره موسسه بهشت را نخستین طرح جامع در این حوزه معرفی کرد.

وی گفت: هیئت انصار ولایت دارالعباده با استفاده از عقبه کارشناسی متعهد، در راستای نیل به اهداف عالی خود ارائه سه دسته خدمت در این زمینه را هدف قرار داده است.

فلاح، برگزاری کلاس‌های خصوصی اخلاق برای کودکان و نوجوانان،تشکیل مهد کودک با رویکرد هوش اخلاقی و ارائه بسته‌های آموزشی اخلاق به خانواده‌‌ها را از جمله این خدمات عنوان کرد.

وی، برگزاری دوره تربیت مربی هوش اخلاقی در تابستان 1391 را گام اول وصول به اهداف سه‌گانه دانست.

شرکت‌کنندگان این دوره از میان طلاب و دانشجویان دارای شرایط مربیگری به وسیله مصاحبه انتخاب شده و با گذراندن 60 ساعت دوره، مهارت‌ها و    ویژگی‌های یک مربی با زاویه نگاه هوش اخلاقی را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول