اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

نخستین خوشه برنج مازندران به بار نشست

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل از به بارنشستن نخستین خوشه برنج مازندران در آمل خبر داد.

نخستین خوشه برنج مازندران به بار نشست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان در بازدیدی از اراضی شالیزاری شهرستان آمل از طرح‌های مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج بازدید کرده و از نزدیک با کشاورزان منطقه گفت‌وگو کردند.

ولی‌پور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اثرات مبارزه بیولوژیک را حداقل 10 سال دانسته و گفت: با استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با زنبور تریکوگراما حداقل در مدت سه سال وضعیت مطلوب به دست می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی آمل نیز در این بازدید ابراز داشت: مبارزه بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما در سطح 7 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان در دست اجرا است.

سید مرتضی امینی همچنین استفاده از سوسک کریپتالاموس علیه شپشک آرد آلود آفات مرکبات را در سطح یک هزار هکتار از باغات مرکبات این شهرستان در دست اجرا بیان کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت غذای سالم و امنیت غذایی این مدیریت قصد دارد سایتی را در زمینه مدیریت تلفیقی آفات ایجاد کند تا تمام مسائل فنی درزمینه کاربرد مواد بیولوژیک و خطرات ناشی از مصرف سموم را به اطلاع بهره‌برداران و علاقمندان بخش کشاورزی برساند.

همچنین عظیمی و همراهان از مرکز خدمات رئیس آباد بخش دابودشت دشت، کلاس F.F.S  اراضی شالیزاری در روستای کرسیکلای دابودشت و ظهور اولیه خوشه برنج روستای کمانگرکلا بازدید کردند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول