اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

راه‌اندازی خط تولید داروهای نوترکیب ضد سرطان در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی خط تولید داروهای استریل، نوترکیب ضد سرطان و هایتک تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی خط تولید داروهای نوترکیب ضد سرطان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در نخستین دوره بازدید اصحابه رسانه گیلان از واحدهای صنعتی استان در طرح توسعه شرکت داروسازی بهوزان در شهر صنعتی رشت که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان انجام شد، اظهار کرد: گیلان در تولید صنایع دارویی و بهداشتی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی از راه‌اندازی خط تولید داروهای استریل، نوترکیب ضد سرطان و هایتک تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: تولید قطره‌های استریل چشمی، گوشی و بینی در طرح توسعه شرکت بهوزان پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هدف از طرح توسعه شرکت مذکور را کاهش واردات داروهای مورد نیاز کشور و تولید آن در داخل خواند و تصریح کرد: تولید داروهای استریل و نوترکیب ضد سرطانی از طریق خرید دانش فنی و بهره‌وری از دانش داروسازان کشور انجام می‌شود.

به گفته منتظری سالانه 12 میلیون عدد قطره استریل و 15 میلیون عدد آمپول داروهای نوترکیب ضد سرطانی و هایتک با افتتاح طرح توسعه شرکت بهوزان در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی بهوزان نیز در بازدید مذکور با بیان اینکه ایران نخستین تولیدکننده دارو در منطقه است، بیان کرد: کشت و رشد مولکول‌ها در کشور انجام می‌شود.

سید جمال سعید واقفی به تولید داروها به صورت طرح ژنریک اشاره کرد و افزود: تمام صادرات داروی منطقه با واقعی شدن نرخ دارو در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

وی نرخ دارو در ایران را یک پنجم دارو در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: نرخ دارو در کشور یک دهم در اروپا و یک بیستم در آمریکاست.

سعید واقفی با اشاره به اینکه نرخ دارو در ایران زیر یک درصد سبد هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد، اذعان کرد: مصرف دارو در کشور بالا نیست بلکه به دلیل ارزان بودن، دورریز دارو بسیار است.

مدیرعامل شرکت داروسازی بهوزان نوآوری در صنعت داروسازی را پر سرعت توصیف کرد و یادآور شد: بسیاری از داروهای وارداتی اکنون در داخل کشور تولید می‌شود.

وی خواستار مساعت مسئولان به‌ویژه اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان به منظور معافیت مالیاتی طبق ماده 138 شد و بیان کرد: مبلغ هشت میلیارد تومان برای طرح توسعه شرکت مذکور در نظر گرفته شده که 2.5 میلیارد تومان آن سهم آورده سهامداران است و مبلغ 2 میلیون و 975 هزار یورو از طریق صندوق توسعه صادرات برای خرید تجهیزات پرداخت می‌شود.

سعید واقفی میزان اشتغالزایی طرح توسعه شرکت بهوزان را 30 نفر عنوان کرد.

مدیر طرح توسعه بهوزان نیز در بازدید اصحاب رسانه گیلان از طرح‌های صنعتی استان ابراز کرد: ارزش‌های ناپیدای هر محصول در شرافت و نیک‌نامی سازندگان آن نهفته است.

محمود حاج رضا تهرانی مقررات "جی‌ام‌پی" را قانون اساسی داروسازی نامید و بیان کرد: زیربنای طرح توسعه شرکت بهوزان یک‌هزار و 50 متر با 9 هواساز مستقل است.

وی تمام سیستم طرح توسعه شرکت بهوزان را هوشمند خواند و تصریح کرد: سیستم تصفیه خانه شیمیایی برای نخستین بار در گیلان در کارخانه مذکور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول