اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

داروسازی به سمت بیمارمحوری برود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: داروسازی در دنیا و به تبع آن در ایران از سمت و سوی تهیه و ارائه دارو به سمت بیمارمحوری و پی‌گیری سلامت بیمار در حال تغییر جهت است.

داروسازی به سمت بیمارمحوری برود

سیدابوالفضل مصطفوی‌اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور در حال پیشرفت نیاز به تبدیل ایده‌ها و تحقیقات علمی به محصولات دارویی به منظور ورود به بازار را دارد.

وی بیان داشت: اینها مواردی است که باید نسبت به آنها توجه کافی مبذول داشته و ما را مجبور می‌سازد تا از پیشرفت‌های حاصل در علوم دارویی مطلع شده و خود را به روز کنیم.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: داروسازی و علوم دارویی به سرعت در حال پیشرفت بوده و در حال تغییرات اساسی است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران (IPS 2012) از 13 تا 16 شهریورماه اضافه کرد: هدف نهایی از این همایش ایجاد بستری مناسب برای بسط ارتباط بین دانش‌پژوهان و دانشمندان علوم دارویی، اعضای هیئت علمی، مسئولان دارویی و متخصصان صنایع دارویی است تا بتوان با اشتراک اطلاعات و علایق آنها زمینه را برای طراحی پروژه‌های مشترک در راستای پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف علوم دارویی آماده کرد.

مصطفوی افزود: آخرین اطلاعات و پیشرفت‌های علمی توسط سخنرانان کلیدی، جلسات تخصصی و پوسترهای ارائه شده در این همایش به آگاهی شرکت کنندگان می‌رسد و علاوه بر آن کارگاه‌های تخصصی نیز در کنار این همایش طراحی و اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این ارتباط گفت: در این بین رشته داروسازی به عنوان یکی از علوم اساسی، جایگاهی ویژه در سلامت جامعه و ارتقای آن دارد.

شاهین شیرانی افزود: امروزه در کنار پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، ژنتیک و تولید و رونمایی از داروهای جدید و نو ترکیب، روز به روز عرصه‌های جدیدی در پیش روی علم داروسازی گسترده و افق‌های جدیدی در رشد و تعالی ایران اسلامی می‌گشاید.

وی با اشاره به اینکه دارو به عنوان عاملی در چرخه اقتصادی کشور سهم قابل توجهی در اقتصاد سلامت دارا است، ادامه داد: عرصه‌هایی مانند تولید، اشتغال از جمله عرصه‌های مرتبط با این موضوع هستند که از سویی تجویز و مصرف منطقی دارو نیز مقوله مهمی است که توجه شایانی را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: برگزاری سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم دارویی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور، نشانگر عزم این دانشگاه در ایفای نقش درخور و شایسته در این موضوع و سعی در ارتقای مجامع علمی، آموزشی و تحقیقاتی کشور است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول