اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اردبیل صاحب دانشکده داروسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:‌ با اخذ مجوزهای لازم اردبیل صاحب دانشکده داروسازی می‌شود و قرار است در جذب دانشجو نیز از سال تحصیلی آینده اقدامات لازم در دفترچه‌های پذیرش دانشجو اعمال شود.

اردبیل صاحب دانشکده داروسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه کمیته بهداشت و درمان شهرستان اردبیل اظهار داشت: در دوران خدمتگزاری دولت دهم مجوزهای متعددی برای توسعه مراکز دانشگاهی علوم پزشکی در استان اخذ شده که دانشکده داروسازی بعد از دندان‌پزشکی با ارزش‌ترین این اقدامات است.
وی با اشاره به وجود شرایط مناسب این استان در تولید گیاهان دارویی و بستر اشتغال و ایجاد کارآفرینی در این حوزه و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در این باب تصریح کرد:‌ یکی از رشته‌های این دانشکده می‌تواند در حوزه تحقیقات داروسازی گیاهی باشد.
پورفرضی با یادآوری این‌که هم اکنون تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه در این استان از خوابگاه‌های مجهز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: ما زمینه تحصیل مناسب را برای تمام دانشجویان این دانشگاه فراهم کردیم و در رشته‌های جدید نیز با ظرفیت‌هایی که ایجاد شده سعی می‌کنیم ظرفیت خوابگاه خود را افزایش دهیم.
این مسئول از فعال بودن دانشکده دندان‌پزشکی و جذب دانشجو از بهمن ماه امسال برای این دانشکده خبر داد و اضافه کرد: این دانشکده با جذب 35 نفر از بهمن ماه امسال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی احداث دانشکده پرستاری و مامایی در خلخال، گرمی و اخذ مجوز برای احداث دانشکده سلامت در پارس‌آباد و مشگین‌شهر را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و ادامه داد: ما مجوز دایر شدن رشته‌های زنان و زایمان، بیماری‌های کودکان، رشته‌های بالینی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته مامایی را اخذ کردیم تا بتوانیم در این رشته‌ها جذب دانشجو داشته باشیم.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جذب دانشجویان خارج از کشور در دانشکده‌های موجود استان خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور باید 44 واحد تکمیلی را در دانشگاه‌های داخل کشور بگذرانند.
پورفرضی همچنین از تأسیس و راه‌اندازی کلینیک دانشکده داندان‌پزشکی اردبیل تا پایان امسال خبر داد و بر افزایش ظرفیت این مجموعه تاکید کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول