اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه پزشکی مشهد:

انحصار داروی ضد سرطانی از بین رفت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انحصار داروی نانوی ضد سرطانی کشورهای اروپایی شکسته شد.

انحصار داروی ضد سرطانی از بین رفت
محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهارداشت: تاکنون تولید این نانو دارو در انحصار کشورهای اروپایی بوده است که با بومی‌سازی آن علاوه بر تامین نیازهای داخلی زمینه برای صادرات به سایر کشورها را نیز فراهم می‌کند.
وی افزود: از این داروی نانو ضد سرطانی در علم پزشکی برای از بین بردن سلول‌های هدف از طریق شناسایی آنها به‌وسیله نانو ذرات‌، از بین بردن میکروب‌ها از طریق شناسایی آنها به‌وسیله نانو ذرات‌ حاوی داروهای ضد میکروب، تهیه اکسیژن از طریق ساخت گلبول‌های قرمز مصنوعی و رفع انسداد عروق استفاده می‌شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: با توجه به تزریق وریدی این محلول، دارو به سرعت وارد جریان خون شده و در تمام بدن پخش می‌شود.
جعفری خاطرنشان کرد: این نانو دارو در سرطان‌های تخمدان، سینه و خون قابل استفاده است.
جعفری همچنین در ادامه به انجام عملیات این داروی ضد سرطانی در بافت‌های نفوذی بدن اشاره کرد و گفت: این دارو پس از تزریق فقط در بافت‌های سرطانی آزاد می‌شود و به سایر اعضا صدمه‌ای وارد نمی‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این دارو در فرم غیر "نانو"، سبب سمیت قلبی و کبدی شده و ریزش مو و کاهش سیستم ایمنی در بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار داشته نقش دارد.
وی همچنین به تعداد افراد پژوهشگر، محقق و دانشجویانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تدریس هستند، اشاره کرد و گفت: طرح‌های پژوهشی با هزینه اختصاص داده شده از سوی دولت مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/م30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول