اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید انبوه سینا دوکسوزم

ایران دومین تولیدکننده نانوداروی ضدسرطان جهان شد

خبرگزاری فارس: استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران با تولید سینا دوکسوزم تزریقی دومین تولیدکننده نانوداروی ضدسرطان جهان پس از آمریکا شد.

ایران دومین تولیدکننده نانوداروی ضدسرطان جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمودرضا جعفری بعد از ظهر امروز در مراسم تولید انبوه نانوداروی ضدسرطان در شرکت سبحان انکولوژی، تولید این دارو را آرزوی 12 ساله خود عنوان کرد و اظهار داشت: نانو داروی ضد سرطان یکی از سخت‌ترین فرآورده‌ها در جهان است.

وی نام تجاری نانوداروی ضدسرطان را سینا دوکسوزوم اعلام کرد و افزود: دوکوروبیسین لیپوزومال یک ترکیب ضدسرطانی است که طیف فعالیت ضد توموری وسیعی داشته و در بسیاری از سرطان‌ها از جمله لوکمی حاد و لنفوم‌های هوجکینی کاربرد دارد.

جعفری درمان سرطان تخمدان، سینه و ... را از ویژگی‌های این دارو برشمرد و تصریح کرد: با تولید نانوداروی ضدسرطان به سخت‌ترین فناوری تولید دارو در کشور رسیدیم.

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی نیز در این مراسم تولید نانو داروی ضدسرطان را مانند فتح خرمشهر توصیف کرد و گفت: ایران با استفاده از تکنولوژی بومی به عنوان دومین تولیدکننده نانو داروی ضد سرطانی پس از آمریکا مطرح شده است.

کامبیز امجدی تمام تلاش‌ها را برای کمک به بیماران سرطانی دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که استکبار جهانی علیه ایران اعمال کرده است اما برترین و بالاترین فناوری‌ها را در کشور تولید کردیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت سبحان انکولوژی وابسته با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال 88 به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: تولید دارو با دیگر کالاهای صنعتی متفاوت بوده و باید ابتدا در آزمایشگاه تولید شود و پس از اخذ مجوز‌های لازم به تولید انبوه برسد.

امجدی تولید نانوداروی ضدسرطان را در شرایط ویژه خواند و بیان داشت: لباس‌های ویژه محافظت در مراحل تولید این دارو استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی به سیستم هوشمند اندازه‌گیری میزان ذرات، رطوبت و دما برای تولید نانوداروی ضدسرطان اشاره کرد و گفت: سیستم خنثی‌سازی پسماندها به طور انحصاری در این شرکت وجود دارد.

وی نیروی انسانی متخصص برای تولید نانوداروی ضدسرطان را 31 سال عنوان کرد و ابراز داشت: توانایی آموزش این دانش به کشورهای دیگر را داریم.

امجدی تاثیر نانوداروی ضدسرطان در بافت‌های سرطانی را بسیار دانست و یادآور شد: این دارو در سرطان‌های پستان، تخمدان و در بیماران ایدزی که مبتلا به سرطان شده‌اند و همچنین در سرطان مغز و استخوان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید نانوداروی ضدسرطان به اندازه نیاز کشور حتی صادرات به کشورهای منطقه را داریم، اذعان داشت: تجربه موفق ارتباط صنعت و دانشگاه، کسب موفقیت و تجربه برای تولید دیگر موارد مشابه و کاهش هزینه درمان بیمار از دستاوردهای جانبی تولید نانوداروی ضدسرطان است.

وی نرخ نانو داروی ضد سرطان تولید شده در ایران را 260 هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ مشابه خارجی این دارو در بازار 700 هزار تومان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول