اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

ایجاد 15 هزار فرصت شغلى با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه فولادمبارکه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه در این شرکت بیش از 15 هزار فرصت شغلی جدید در کشور فراهم می‌شود.

ایجاد 15 هزار فرصت شغلى با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه فولادمبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مجتمع فولادمبارکه، محمدمسعود سمیعی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه در سال 90 اظهار داشت: با بهره‌برداری این طرح‌ها بیش از 8 هزار نفر از جوانان جویای کار در پروژه‌های توسعه فولادمبارکه مشغول به کار شدند.

وی با تشریح عملکرد شرکت فولادمبارکه اصفهان طی سال گذشته، افزود: سرمایه‌گذاری‌های اجرایی در افزایش ظرفیت تولید، اجرای طرح‌های توسعه‌، ایجاد اشتغال برای جوانان، بومی‌سازی صنعت فولاد از جمله دستاوردهای ارزشمندی است که با تلاش‌های کارکنان صنعت و متخصصان داخلی محقق شد.

*تأمین بیش از 80 درصد نیاز طرح‌های توسعه در داخل کشور

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان در ادامه بیان داشت: دست‌یابی به سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های توسعه به مبلغ 129 میلیارد تومان و 51 میلیون 230 هزار یورو در زمینه راه‌اندازی این پروژه‌ها برای افزایش ظرفیت و رسیدن به ظرفیت 12 میلیون تن تولید فولاد خام و هم‌چنین انعقاد تعداد 63 قرارداد توسعه به مبلغ 10 هزار و 723 میلیارد ریال از جمله فعالیت‌های توسعه فولادمبارکه در سال 90 است.

وی تأمین بیش از 80 درصد نیاز طرح‌های توسعه و خطوط تولید از طریق تأمین‌کنندگان و سازندگان داخل کشور را نشان از ایستادگی، پایداری و اعتماد به نفس ایرانیان برای رهایی از وابستگی به بیگانگان و خنثی کردن تمام تحریم‌های غربی‌ها بوده است، گفت: در این راستا طی سال گذشته تعداد 6 هزار و 916 قطعه و تجهیزات در داخل کشور بومی‌سازی شده که از رشد 14 درصدی در مقایسه با سال قبل برخوردار است.

*ساخت 19 هزار و 296 قلم کالا برای نخستین بار در کشور طی سال گذشته

سمیعی‌نژاد با بیان این‌ که تعداد هزار و 36 قلم تجهیزات و ماشین‌آلات شامل 19 هزار و 296 قلم کالا برای نخستین بار طی سال گذشته در کشور ساخته شده است، تصریح کرد: بومی‌سازی‌های اجرایی شده سبب جلوگیری از خروج بالغ بر 122 میلیون دلار ارز کشور شد که این امر علاوه بر ایجاد ثروت در کشور، زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کرده است.

وی خرید فولاد هرمزگان و به تولید و بهره‌برداری رساندن آن در اواخر سال 90 را از افتخارات غرورآمیز شرکت فولادمبارکه بیان کرد و افزود: این شرکت با استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان خود پیشرفته‌ترین واحد فولادسازی کشور را در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس به بهره‌برداری رسانده و بیش از 120 هزار تن فولاد خام در همین مجتمع تولید شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های مناسب برای حفظ محیط زیست، بیان داشت: این شرکت در سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای نصب غبارگیرهای فولادسازی اجرایی کرده که این امر فولاد مبارکه را از فهرست صنایع آلاینده خارج کرد.

*تولید بیش از 5 میلیون تن فولاد خام با رشد 12 درصدی

وی تولید بیش از 5 میلیون و 820 هزار تن فولاد خام، با رشد 12 درصدی در مقایسه با سال 89 را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: این شرکت علی‌رغم اجرای طرح‌های توسعه توانسته نیاز کشور به محصولات فولادی تخت را تأمین کند.

سمیعی‌نژاد کاهش هزینه‌های تولید، صرفه‌جویی در مصارف انرژی و بهره‌وری نیروی انسانی در سال 90 را از عوامل مهم در کسب موفقیت‌های پی‌ در ‌پی فولادمبارکه دانست و افزود: این شرکت برای نهمین سال متوالی به عنوان شرکت برتر جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی معرفی شد و طی چهار سال نیز تنها شرکت دریافت‌کننده تندیس سیمین شده است.

وی اظهار داشت: کسب رتبه برتر بین 400 شرکت بزرگ صنعتی کشور در بخش فلزات اساسی، کسب مقام نخست مدیریت مالی کشور و دریافت تندیس شرکت برتر دانشی کشور و راه‌یابی به جایزه ملی دانشی آسیا، شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و دریافت ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی از جمله افتخاراتی است که در سال 90 محقق شده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول