اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

انشعاب‌گیری از خط اصلی گاز متان در فولادمبارکه صورت گرفت

خبرگزاری فارس: مدیر امور مهندسی شرکت فولادمبارکه گفت: برای نخستین بار در کشور انشعاب‌گیری از خط اصلی گاز متان برای طرح شهید خرازی به دست توانمند کارکنان این شرکت انجام گرفت.

انشعاب‌گیری از خط اصلی گاز متان در فولادمبارکه صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، مجید محمودی اظهار داشت: به دنبال ارتقای خودباوری، عزم و اراده کارکنان فولادمبارکه برای کاهش هزینه‌ها، کارگروهی متشکل از کارکنان توانمند امور مهندسی، ناحیه انرژی و سیالات و شرکت دژپاد توانستند، عملیات انشعاب‌گیری از خط اصلی لوله گاز متان را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسانند.

وی اظهار داشت: گاز متان برای استفاده در واحدهای مختلف طرح شهید خرازی از جمله احیای مستقیم، فولادسازی و ریخته‌گری مورد نیاز است که با انشعاب‌گیری از لوله اصلی به روش هات‌تب توسط کارشناسان خارجی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد ریال انجام می‌شود.

مدیر امور مهندسی شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: به دنبال خودباوری پرسنل فولاد مبارکه این انشعاب‌گیری در فضایی  ایمن توسط تیمی متشکل از شرکت دژپاد، نظارت شرکت فنی مهندسی، مرکز ایمنی و فنی، توزیع برق و سیالات و واحد مکانیک ساخت امور مهندسی در مدت شش ساعت انجام شد.

وی با اشاره به دستاوردهای این طرح گفت: توانمند شدن هر چه بیش‌تر کارکنان شرکت فولاد مبارکه برای انجام کارهای بزرگ، فراهم کردن شرایط ایمن برای فعالیت روی شبکه گازهای قابل انفجار و جلوگیری از صرف هزینه‌های سنگین به دلیل حذف عملیات هات تب از اهم مزایای اجرای این پروژه است.

محمودی افزود: این سیال‌رسانی، افزایش تولید را برای فولادمبارکه به ارمغان می‌آورد.

به گزارش فارس، شرکت فولادمبارکه برای دست‌یابی به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن فولاد و تولید آهن اسفنجی مورد نیاز آن در قالب طرحی با عنوان شهید خرازی در حال ساخت و نصب تجهیزات لازم است که تاکنون به پیشرفت 90.5 درصد رسیده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول