اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مکتب مهدوی به معنای جهاد با دشمنان تا آخرین حد مقاومت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مکتب مهدویت مبحثی فراگیر بوده و دارای ابعادی متفاوت است که جهاد با دشمنان تا آخرین حد مقاومت و استقامت از آموزه‌های مهم این مکتب است.

مکتب مهدوی به معنای جهاد با دشمنان تا آخرین حد مقاومت است

حجت‌الاسلام  علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مقاومت در برابر دشمنان سنگدل از آموزه‌های اصلی و مهم فرهنگ مهدویت است که خوشبختانه در جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی همواره در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده و از این پس نیز با پیروی از فرهنگ مهدویت به مبارزه با دشمنان ادامه داده و هرگز در برابر آنها تن به شکست نخواهد داد.

*در بخش فضائل اخلاقی کارهای فراوانی باید انجام دهیم

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در کشور را از نیازهای اساسی امروز جامعه دانست و خاطر نشان ساخت: در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) یکی از اموری که باعث آرامش در جامعه می‌شود، ارزان بودن کالاها و فراگیر بودن نعمت‌ها است که این اصل در زمان ظهور تجلی می‌یابد.

سلیمی گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ مهدویت در جامعه نهادینه شود مسئولان نظام باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم در جامعه بکوشند، البته بخشی از مشکلات اقتصادی نظام ناشی از تحریم‌ها است، ولی بخش دیگری مربوط به نوع مدیریت‌ها است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح از مشکلات مردم کاست.

وی افزود: یکی دیگر از اموری که در زمان ظهور آقا تجلی می‌یابد، امنیت کامل اعم از امنیت اجتماعی، فرهنگی،  سیاسی، فیزیکی و روانی است، هنوز ما در زمینه تامین امنیت صددرصد، کارهای بر زمین مانده فراوانی داریم که ضروری است برای تحقق این خواسته به حق مردم تلاش مضاعف صورت گیرد.

* امروز زیاده‌خواهی منشأ بسیاری از مشکلات است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان ظهور آقا امام زمان(عج) عمران و آبادانی به سرحد اعلی می‌رسد ابراز داشت: در آن زمان تولید به نهایت و مصرف کالاها به حداقل ممکن می‌رسد، مردم قناعت را اصل قرار داده و فضائل اخلاقی را فرا می‌گیرند، زیاده‌خواهی که امروز منشأ بسیاری از مشکلات است، از میان خواهد رفت و مامور بیت‌المال چشم به راه می‌ماند کسی بیاید تا انبوهی از کالا را در اختیارش بگذارد.

سلیمی گفت: در بخش فضائل اخلاقی امروز ما کارهای فراوانی داریم که باید انجام دهیم که مجلس باید به این مسائل ورود پیدا کند.

*در مبارزه با عرفان‌های دروغین هنوز یک خط‌کشی دقیق وجود ندارد

وی با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ مهدویت نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان، رسانه‌ها و مؤسسات فرهنگی و حوزه‌های علمیه است خاطر نشان کرد: امروز دشمنان در تلاشند با ظهور عرفان‌های ساختگی مردم را از دین و اسلام دور سازند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: در امر مبارزه با عرفان‌های دروغین هنوز یک خط‌کشی دقیق بین مکتب مهدوی و مکاتب انحرافی وجود ندارد و به همین دلیل است که بعضی از مکاتب انحرافی با نقابی حق‌مدارانه خود را بر دل و جان جوانان جا می‌کنند.

سلیمی ادامه داد: تبیین ارکان فرهنگ ناب مهدوی از راهکارهای مؤثری است که می‌توان در امر مقابله با این نوع عرفان‌ها به کار بست.

*میدان عمل را باید از سارقان افکار و فطرت پاک جوانان بگیریم

وی تاکید کرد: باید عرفان‌های واقعی را از عرفان‌های پر زرق و برق توخالی بازشناساند، بعضی از افراد سودجو با روش‌های مختلف فطرت‌های پاک و زلال جوانان را آلوده کرده و آنها را در دام عرفان‌های دروغین گرفتار می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تبیین شاخص‌های فرهنگ مهدوی و عرفان‌های ناب اظهار کرد: باید با تبیین شاخص‌های فرهنگ مهدوی میدان عمل را از سارقان افکار و فطرت پاک جوانان گرفت.

وی ادامه داد: امروز عرفان‌های نوظهور قارچ‌گونه در حال رشد هستند که باید نقاط ضعف و اشتراک آنها را به جوانان شناساند.

سلیمی گفت: نداشتن اصالت و وجود افرادی سودجو با دید مالی در پشت صحنه اینکه با اسم معنویت کلاه مردم را بر می‌دارند نقطه مشترک این عرفان‌هاست.

*عرفان‌های نوظهور به دلیل بی‌‌بهره بودن از معارف اصیل از علما فاصله می‌گیرند

وی تصریح کرد: عرفان و برهان همواره به هم گره خورده‌اند، عرفان بدون برهان و برهان بدون عرفان هیچ کدام معنایی ندارند، این در حالی است که پیروان عرفان‌های نوظهور به دلیل بی‌‌بهره بودن از معارف اصیل همواره از علما فاصله می‌گیرند و این یکی از نقاط ضعف این عرفان‌ها است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از این عرفان‌ها دست‌ساز سازمان‌‌های جاسوسی و برای جدایی مسلمانان از اسلام است، چرا که اسلام دین مبارزه با ظلم بوده و مسلمانان همواره با ظلم مبارزه می‌کنند.

سلیمی با اشاره به لزوم برخورد با این عرفان‌های دروغین گفت: شفاف‌سازی در زمینه این عرفان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این عرفان‌ها که نوظهور نبوده و کاملا کهنه و قدیمی هستند هر روز با شیوه و روش جدیدی عمل می‌کنند و در این زمینه آگاه‌سازی جوانان ضروری است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول