اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی دوومیدانی کار المپیکی اصفهان:

کم لطفی بسیاری در حق مربیان پایه ورزشی می‌شود

خبرگزاری فارس: مربی دوومیدانی کار المپیکی اصفهان گفت: انگار دیروز بود که نوجوانی باریک اندام به نام رضا قاسمی به اتفاق پدرش وارد ورزشگاه انقلاب شد و از من درخواست کرد او را ثبت نام کنم.

کم لطفی بسیاری در حق مربیان پایه ورزشی می‌شود

حسین صراف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: انگار همین دیروز بود که نوجوانی باریک اندام به اتفاق پدرش وارد ورزشگاه انقلاب اصفهان شد و  پدرش وی را به من و رضا مؤمنی که یکی از مربیان پایه دوومیدانی در اصفهان بود، معرفی کرد.

وی اضافه کرد: پدرش به من گفت رضا را دوست دارد و قصد دارد زیر نظر من و مؤمنی کار کند و پس از ثبت نام قاسمی را زیر نظر داشتیم.

مربی دوومیدانی کار المپیکی اصفهان در ادامه به استعداد و پشتکار دونده المپیکی کشورمان اشاره کرد و افزود: وی نوجوانی باهوش و مستعد بود که هیچ‌گاه از تمرینات خود غافل نمی‌شد به طوری که از همان ابتدا قهرمان نوجوانان استان اصفهان شد.

وی اضافه کرد: پس از این قهرمانی به قاسمی گفتم لیاقت بسیاری داری و امیدواریم در رقابت‌های دوومیدانی جوانان کشور رتبه‌های خوبی کسب کنی و پس از آن نیز به وی گفتم می‌بایستی در بزرگسالان قهرمان شوی و با تمریناتی که داشت در مسابقه‌های لیگ دوومیدانی بزرگسالان کشور قهرمان شد.

صراف تاکید کرد: پس از این قهرمانی‌ها و با استعدادی که از وی می‌دیدم گفتم باید در رقابت‌های آسیایی و جهانی بدرخشی که قبول کرد و با تمرینات مستمری که هر روز انجام می‌داد توانست در رقابت‌های داخل سالن دهه فجر قهرمان آسیا شود و برای مسابقات 60 متر داخل سالن انتخاب و به رقابت‌های جهانی اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از چند وقت نیز با نظر خودش تصمیم گرفت زیر نظر مربی دیگری تمرین کند که به وی گفتم قدر مربی نخست خود را بدان و در حال حاضر نیز در حدود یک سال است که زیر نظر احمد پور از مربیان خوب دوومیدانی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

مربی پیشکسوت دوومیدانی اصفهان در ادامه به وضعیت دوومیدانی استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: هیئت دوومیدانی استان اصفهان در فقر مالی و امکانات ورزشی به سر می‌برد و پیست دوی اصفهان به طور کامل از بین رفته و حتی یک سالن وزنه و بدن‌سازی ندارد.

وی تاکید کرد: تنها سالن اختصاصی را نیز که به نام دوومیدانی بود ورزشکاران رشته‌های دیگر استفاده می‌کنند و دوومیدانی کاران به هیچ عنوان از آن استفاده نمی‌کنند.

صراف گفت: در زمان امینی رئیس سابق هیئت دوومیدانی استان اصفهان قول‌هایی از لحاظ مالی از سوی فدراسیون به هیئت داده شد که عملی نشد و در حال حاضر با کمبود زمین مواجه هستیم که اگر پیست دوومیدانی ورزشگاه تختی احداث شود کمک بسیاری به رشد و توسعه این رشته می‌کند.

وی با انتقاد از شرایط موجود و فراموش کردن نام مربیانی که در پرورش استعدادهای نخبه ورزشی نقش دارند، افزود: کم لطفی بسیاری در حق مربیان پایه در رشته‌های مختلف از جمله دوومیدانی می‌شود و نهایت حقوقی که این‌گونه مربیان دریافت می‌کنند 30 هزار تومان است و در هیچ یک از رسانه‌های گروهی هیچ نامی از من که در پرورش استعدادهای نخبه نقش داریم برده نشد.

مربی پیشکسوت دوومیدانی اصفهان ادامه داد: رضا قاسمی دونده اصفهانی که توانست سهمیه حضور در المپیک را بگیرد، باز هم می‌تواند رکوردهای خود را تکرار و ارتقا دهد زیرا از لحاظ اخلاقی، پشتکار و اراده توانا است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول