اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت دوومیدانی کردستان اعلام کرد

برگزاری مسابقات منسجم اولویت دوومیدانی کردستان

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت دوومیدانی استان کردستان برگزاری مسابقات منسجم را یکی از اولویت‌های این هیئت برای توسعه این رشته ورزشی در استان عنوان کرد.

برگزاری مسابقات منسجم اولویت دوومیدانی کردستان

رضا اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از برگزاری چندین دوره مسابقات انتخابی استان و اعزام تیم به مسابقات کشوری در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال علاوه بر برگزاری تمامی برنامه‌های فدراسیون، زمینه برگزاری مسابقات متعدد دیگری هم فراهم خواهد شد.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه‌های هیئت دوومیدانی استان کردستان برگزاری جلسات با پیشکسوتان و مربیان مجرب این رشته ورزشی است، که این مهم نیز نقش بسزایی در پیشرفت دوومیدانی استان خواهد داشت.

دبیر هیئت دوومیدانی استان کردستان گفت: اگرچه در راستای تشکیل کمیته استعدادیابی در سطح مدارس با آموزش و پرورش مذاکراتی انجام شده است اما دبیران ورزش همکاری خاصی با هیئت دوومیدانی ندارند.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش و معلمان ورزش با این هیئت ورزشی شد و گفت: فعال‌سازی کمیته استعدادیابی دوومیدانی نیازمند همکاری بیشتر مسئولین آموزش و پرورش است.

اسدزاده همکاری برخی از ادارات از جمله شهرداری، شورای شهر و مدیریت پایانه مسافربری سنندج را ستودنی خواند و اظهار داشت: این نهاد‌ها در تمامی برنامه‌ها از جمله برگزاری مسابقات و اعزام تیم‌ها به مسابقات همکاری خاصی داشته‌‌اند به‌گونه‌ای که این هیئت را از مشکلات مالی رهایی داده‌اند.

دبیر هیئت دوومیدانی کردستان افزود: در حال حاضر دوومیدانی کردستان بیشتر در ماده استقامت فعالیت دارد و این ناشی از وضعیت توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن استان است که بیشتر جوانان و ورزشکاران فعال در این رشته فعالیت در این ماده را ادامه می‌دهند.

وی به فعالیت بیش‌ از 50 دونده حرفه‌ای در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیئت دوومیدانی در بیشتر شهرستان‌های سطح استان با داشتن امکانات فعال هستند.

به گفته وی، بخش بانوان در این رشته ورزشی فقط در شهرستان مریوان فعال است.

اسدزاده از فعالیت 20 داور و مربی در سطح استان خبر داد و گفت: داوران و مربیان هیئت دوومیدانی استان دارای مدرک داوری درجه سه و دو متغیر هستند.

دبیر هیئت دوومیدانی کردستان حضور بیشتر جوانان در اماکن ورزشی و پربار شدن ورزش را یکی از بهترین راهکارهای کم شدن ناهنجاری‌های جامعه دانست و اظهار داشت: این مهم موجب می‌شود تا جامعه سالمی داشته باشیم.

وی در پایان از نامساعد بودن پیست استادیوم ملک‌نیا برای تمرین خبر داد و افزود: کمبود پیست مناسب برای تمرین ورزشکار عمده‌ترین مشکل این هیئت ورزشی است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول