اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار:

سهمیه بهار برای اردوهای هجرت 200 هزار نفرروز است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار با اشاره به مزایای اردوهای طرح هجرت گفت: سهمیه شهرستان بهار برای اردوهای هجرت 200 هزار نفرروز است.

سهمیه بهار برای اردوهای هجرت 200 هزار نفرروز است

سید مجید آبرومندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به معرفی عرصه از سوی 9 اداره برای اردوهای هجرت اظهار داشت: آموزش ‌و پرورش، فنی ‌و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری لالجین، آبفای شهری، اداره برق و دامپزشکی از جمله سازمان‌هایی هستند که برای کارهای جهادی عرصه معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: سهمیه شهرستان بهار برای اردوهای هجرت 200 هزار نفرروز است که تاکنون 10 هزار نفرروز اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول سپاه ناحیه بهار با اشاره به افزایش عضویت و تقاضا نسبت به سال گذشته عنوان کرد: اردوهای جهادی بیشتر در حوزه‌های مساجد و محلات و دانشجویی رشد داشته و متقاضی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها پای کار بیایند از نظر اعتبارات مشکلی نخواهیم داشت، ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت، کمک به محرومیت‌زدایی، تلاش گروهی جوانان، توانمندسازی بسیجیان و... از جمله اهداف اجرای این طرح است.

آبرومندی با بیان اینکه با توجه به معرفی عرصه‌ها از سوی دستگاه‌ها، هر گروه بخش خاصی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: آموزش و پرورش با مبنا قرار دادن بهسازی و زیباسازی مدارس به عنوان عرصه کاری، در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مهمی دارد.

وی افزود: در بعضی از عرصه‌ها مانند خدمات بهداشتی نیز بسیج جامعه پزشکی تیم‌های بهداشتی را به مناطق محروم اعزام می‌کند.

مسئول سپاه ناحیه بهار گفت: بسیج فرهنگیان نیز برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی در روستاهای محرومی که دانش‌آموزان به مراکز دسترسی ندارد را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان بهار 60 روستا دارد در 50 درصد این روستاها اردوهای جهادی مساجد و محلات تشکیل شده و از هفته آینده فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

آبرومندی با اشاره به برگزاری اردوها در قالب‌های یک روزه، 10 روزه و... ادامه داد: تعداد روزهای اردوها بستگی به خدماتی دارد که قرار است در مکان تعیین شده ارائه شود در بعضی از روستاها امکان دارد خدمات یک روز به طول انجامد و در بعضی از روستاها 20 تا 25 روز طول بکشد.

وی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های اجرایی ما اعزام گروه جهادی به روستای وهنان برای مبارزه با انبونک آلو در این روستا است که این طرح یک ماه ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بهار با بیان اینکه 10 گروه جهادی تاکنون به روستاها اعزام شده‌اند، یادآور شد: به دلیل اینکه محیط‌ها کوچک هستند معمولاً از نیروهای بسیجی خود روستا برای ارائه خدمات استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: گروه‌های اعزامی اکثراً خدمات عمرانی از جمله دیوارکشی مساجد، رنگ‌آمیزی مدارس و ساخت غسالخانه روستا را انجام می‌دهند برای مثال در روستای آق‌بلاغ لتگاه غسالخانه ساخته می‌شود و هم‌اکنون مشغول هستند.

آبرومندی از بهترین کارهای صورت گرفته توسط بسیج سازندگی را اردوهای جهادی دانش‌آموزی خواند و بیان داشت: اردوهای بسیجی دانش‌آموزی امسال قوی‌تر از سال گذشته شکل می‌گیرد و تعداد دانش‌آموزان بیشتری ثبت‌نام کرده‌اند که انجام فعالیت آنها تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی برنامه‌های فرهنگی را از دیگر بحث‌های مهم اردوهای جهادی خواند و ادامه داد: در این زمینه نیز کلاس‌های متنوعی از جمله احکام، ورزشی، روانشناسی با مقوله‌های پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از الزامات کاری بسیج سازندگی است، ابراز داشت: شالوده اصلی و روح حرکت اردوهای جهادی در همه بخش‌ها فرهنگی است حتی کارهای عمرانی نیز در نهایت به کارهای فرهنگی ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: این اردوها در روحیه خود افراد شرکت‌کننده نیز اثرات مثبتی دارد و به این علت است که استقبال در همه بخش‌ها بالا رفته است.

آبرومندی با اشاره به فعالیت‌های بسیج طلاب افزود: طلبه‌ها نیز در کنار گروه‌های دانش‌آموزی، مساجد و محلات و دانشجویی حضور دارند و ضمن ارائه خدمات، کلاس‌های فرهنگی نیز برای بسیجیان برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه طرح عمده نیز برای بسیج مهندسین شناسایی شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین آن طرح مبارزه با آفتی است که اکنون گریبان‌گیر سیب‌زمینی شهرستان بهار شده و توسط بسیج مهندسین کارهای مطالعاتی انجام و اقدامات اساسی در این زمینه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول