اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

تاکنون 136 میلیارد ریال به گندم‌کاران پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون 136میلیارد ریال از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان و زارعان واریز شده و از این بابت هیچ مشکلی نداریم.

تاکنون 136 میلیارد ریال به گندم‌کاران پرداخت شده است

عباس کریمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل بانک سپه را عاملیت پرداخت بهای گندم خریداری شده معرفی کرد و اظهار داشت: از کشاورزان خواسته شده تا نزد شعب بانک سپه افتتاح حساب کنند و در هنگام تحویل گندم با ارائه کد ملی و شماره حساب ظرف 24 ساعت بهای گندم خریداری شده به حساب آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: در سال‌های گذشته به ازای هر درصد سن‌زدگی 10 تومان از بهای گندم خریداری شده کسر می‌شد که امسال حداقل تا 2 درصد سن‌زدگی نیز کسر بهای گندم خریداری شده صورت نمی‌گیرد.

کریمی در خصوص کیفیت نان و برخی نارضایتی‌های مردمی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: کارخانه‌های آرد‌سازی ما با خرید و ذخیره‌سازی گندم مرغوب در تلاش هستند تا بهترین آرد را تحویل نانوایی‌ها دهند.

این مسئول بیان داشت: البته در این زمینه و در افزایش کیفیت نان باید به مدت زمان استراحت گندم توجه داشت تا کیفیت آرد تولید شده ارتقا یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به عوامل دخیل در ارتقای کیفیت نان اشاره کرد و افزود: آرد مناسب، پخت مناسب و مهارت نانوا و شاطر از الزاماتی است که در این زمینه باید مدنظر باشد.

کریمی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی گندم در استان وجود نداشته و ما بیشتر از گندم وارداتی استفاده کردیم که کیفیت پخت نان عالی بوده و گله‌مندی‌ها نیز به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: برای خرید و ذخیره‌سازی گندم زیر‌ساخت‌های مورد نیاز ضروری به نظر می‌رسد تا با هماهنگی کارخانه‌های آردسازی بتوانیم محصول مناسبی تولید و تحویل نانوایی‌ها دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر صاحبان کارخانه‌های آرد گندم خریداری شده را با گندم وارداتی مخلوط می‌کنند تا یک آرد با کیفیت و مناسب تحویل نانوایی‌ها داده و بستر تولید نان باکیفیت نیز فراهم آید.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول