اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

14 میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله استان اردبیل گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از 14 میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران واریز شده که این پرداختی‌ها اغلب به روز بوده است.

14 میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی عصر امروز در جلسه خرید تضمینی گندم شهرستان نیر اظهار داشت: خرید تضمینی گندم به نرخ 420 تومان در شهرهای گرمی و مشگین‌شهر نیز آغاز شده و به‌زودی در شهرهای مرکزی استان اردبیل نیز آغاز می‌شود.

وی از برپا بودن 35 مرکز خرید گندم توسط مباشران شرکت تعاون روستایی خبر داد و تصریح کرد: در پنج سیلوی ملکی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز این امر انجام شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: تاکنون در استان اردبیل بیش از 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که اغلب این خریدها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: برداشت گندم از دهه دوم خرداد در مناطق گرمسیر و شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز شده بود که در روزهای گذشته گرمی و مشگین‌شهر نیز به این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به این‌که کشت گندم در 400 هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است، ادامه داد: تاکنون 280 هزار تن محصول برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 740 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله استان اردبیل بیان کرد: امسال به دلیل بارش‌های مناسب در فصل بهار و شرایط مساعد آب و هوایی برداشت گندم با 20 درصد افزایش روبه‌رو بوده است به طوری که این استان در تولید گندم رتبه هفتم کشوری را دارد.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان نیر در این جلسه گفت: ضروری است در تکمیل سیلوی 15 هزار تنی گندم این شهرستان اقدام لازم به عمل آید تا در فصل خرید و جمع‌آوری محصول با مشکل خاصی روبه‌رو نباشیم.

سید حمید عباداللهی افزود: نصب باسکول در مرکز خدمات کشاورزی کورائیم ضروری به نظر می‌رسد که شایسته است در این باب اقدامات مناسب مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهریورماه امسال زمان برداشت گندم از مزارع مناطق است که با احداث این سیلو ذخیره گندم به راحتی انجام می‌شود.

در این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی 83 هزار و 500 هکتار و گندم دیم 285 هزار هکتار است که با توجه به پراکنش بارش‌ها در سال‌جاری یک رقم مناسبی را در تولید گندم مرغوب در استان شاهد هستیم.

خلیل نیکشاد سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان نیر را دو هزار و 400 هکتار و دیم را 9 هزار و 110 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 18 هزار تن گندم در این شهرستان استحصال شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول