اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیکی شمالغرب کشور در تبریز

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه ژنتیکی شمالغرب کشور صبح امروز در تبریز راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیکی شمالغرب کشور در تبریز

مدیر‌کل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: با توجه به تکلیف پنج ساله سازمان پزشکی قانونی کشور برای تشکیل بانک ژنتیک ایرانیان، با راه‌اندازی این آزمایشگاه آذربایجان‌‌شرقی جزو 10 قطب اصلی بانک ژنتیکی ایرانیان می‌شود.

بهرام صمدی‌راد افزود: در حال حاضر آزمایشگاه ژنتیک در تهران، مشهد و اصفهان فعال است و با راه‌اندازی این مجموعه در تبریز، یک استان نیز به جمع مراکز دارای آزمایشگاه ژنتیک کشور اضافه خواهد شد.

صمدی‌راد در مورد قابلیت‌ها و کاربرد این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه بیشتر در بخش احراز هویت و بخش قضایی با ضریب اطمینان بالای 98 درصد در خدمت قوه قضائیه و هموطنان خواهد بود.

وی با اشاره به حساسیت فعالیت‌های این آزمایشگاه گفت: این مجموعه تا آماده‌سازی نیروی انسانی و متخصص به‌صورت آزمایشی به فعالیت خواهد پرداخت و بعد از طی مراحل آماده‌سازی به‌زودی به‌صورت رسمی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

صمدی‌راد تکنولوژی این آزمایشگاه را به‌عنوان مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه بالای 50 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: این آزمایشگاه در قالب مرکز تخصصی پزشکی قانونی شمال‌غرب کشور و با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول