اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سراب:

40 روستای سراب فاقد شبکه آبرسانی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سراب با بیان اینکه اعتبارات اختصاصی برای نگهداری سدها کافی نیست، گفت: 40 روستای سراب فاقد شبکه آبرسانی هستند.

40 روستای سراب فاقد شبکه آبرسانی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، محمدرضا بیرامی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سراب، با اشاره به افزایش طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی وزارت نیرو در شهرستان سراب در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم اظهار داشت: در شش سال گذشته و در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم 305 میلیارد ریال در بخش نیرو توسط وزارت نیرو از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان سراب سرمایه‌گذاری شده است.
بیرامی به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت آب منطقه‌ای استان در شهرستان سراب اشاره کرد و افزود: در شش سال گذشته  115میلیارد ریال در زمینه ساماندهی رودخانه‌ها و سدسازی در شهرستان سراب توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.
فرماندار شهرستان سراب از سرمایه‌گذاری 130میلیارد ریالی توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربجان‌شرقی در شهرستان سراب در شش سال گذشته خبر داد و گفت: برای احداث سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سراب و همچنین لوله گذاری و توسعه شبکه فاضلاب و اجرای طرح آبرسانی در شهرهای سراب و شربیان و احداث مخازن موردنیاز و حفر 10 حلقه چاه در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم در مجموع بیش از 130 میلیارد ریال در شهرستان سراب هزینه شده است.
بیرامی از اجرای 56 مورد طرح و پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان‌شرقی در شهرستان سراب در شش سال دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم در شهرستان سراب خبر داد و بیان کرد: برای آبرسانی به روستاها و همچنین ایجاد مجتمع‌های ابرغان، صائین و بزقوش با 49 روستای تحت پوشش مبلغ 60 میلیارد ریال در شش سال گذشته هزینه شده است. 
 
40 روستای سراب فاقد شبکه آبرسانی هستند
فرماندار شهرستان سراب افزود: از 166 روستای شهرستان سراب در 126 روستا شبکه آب شرب وجود دارد که 80 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی و 46 روستا توسط شوراها اداره می‌شود، ضمن اینکه 40 روستای زیر 20 خانوار فاقد شبکه آبرسانی هستند.
بیرامی به نیازهای شهرستان سراب در بخش نیرو نیز اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات اختصاصی برای نگهداری سدها کافی نیست و انتظار می‌رود که در این مورد مساعدت شود، ضمن آنکه ساختمان اداره برق شهرستان سراب به دلیل فرسوده بودن نیاز به نوسازی دارد.
فرماندار شهرستان سراب توجه به  فرسودگی روشنایی معابر شهری و تکمیل 20 کیلومتر شبکه فاضلاب باقیمانده را از دیگر خواسته‌های شهرستان از وزیر نیرو عنوان کرد و افزود: برای تکمیل 20 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر سراب 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می‌رود وزیر نیرو در این مورد عنایت ویژه‌ای مبذول کنند.
 
اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهر مهربان
بیرامی اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهر مهربان را از دیگر مطالبات شهرستان از وزیر نیرو عنوان کرد و افزود: با توجه به اتمام مطالعات شبکه فاضلاب مهربان درخواست می‌کنیم با تامین اعتبارات موردنیاز  دستور اجرایی شدن این پروژه را صادر کنند.
فرماندار شهرستان سراب تامین 3 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی سیستم ro در شهرهای مهربان و شربیان برای بهبود کیفیت آب شرب این شهرها را از دیگر خواسته‌های مدیریت اجرایی شهرستان سراب از وزیر نیرو عنوان کرد و احداث مخزن 2 هزار و 500 متر مکعبی شهر دوزدوزان که 10 میلیارد ریال هزینه لازم را دارد را خواستار شد. 
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول