اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خبر داد

بازسازی 840 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان از بازسازی 840 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی استان خبر داد.

بازسازی 840 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی کردستان

علیرضا تخت‌شاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: با بازسازی شبکه‌های یاد شده هم‌اکنون بیش از 80 درصد شبکه‌های آب استان جزو شبکه‌های سالم هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای مابقی شبکه‌های استان انجام شده است، افزود: سالانه 80 کیلومتر از شبکه‌های آب استان را بازاسازی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این شرکت با اجرای برنامه مدیریتی و مطالعاتی در زمینه بالاسینگ آب، میزان آب بدون درآمد را از 5/39 درصد سال 80 به 1/28 درصد در سال 90 کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان ادامه داد: براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب کشور این شرکت در زمینه مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد جزو شرکت‌های برتر است.

تخت‌شاهی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 938 هزار نفر در 23 شهر استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی تصریح کرد: این شرکت با دارا بودن سه واحد تصفیه خانه فاضلاب، چهار واحد تصفیه خانه آب، 96 حلقه چاه فعال، 14 واحد آزمایشگاه آب و سه واحد آزمایشگاه فاضلاب از خدمات شرکت بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: شرکت آبفای استان در چند سال اخیر با پرداختن به امور زیربنایی توانسته است قدم‌های موثری را در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بردارد و با تحول شگرفی که در شاخه‌های مختلف به منظور تحقق اهداف سازمانی ایجاد کرده در میان شرکت‌های آفای کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

* 99.9 درصد جمعیت شهری کردستان زیر پوشش خدمات آبفای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تصریح کرد: قریب به 99.9 درصد از جمعیت شهری استان کردستان تحت پوشش شبکه‌های آب سالم آشامیدنی با کیفیت مناسب هستند که نسبت به میانگین کشوری  1.5  درصد بیشتر است.

تخت‌شاهی بیان داشت: همچنین 97.5  درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند که هم‌اکنون با واگذاری نصب بیش از 230 هزار انشعاب فاضلاب جمعیت زیرپوشش شبکه فاضلاب در سطح استان به 914 هزار و 214 نفر سیده است.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: این میزان نسبت به میانگین کشوری در جایگاه بالاتری قرار دارد.

انتهای پیام/10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول