اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

30 درصد از شبکه آبرسانی زنجان دچار فرسودگی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: 30 درصد از شبکه آبرسانی استان زنجان دچار فرسودگی است.

30 درصد از شبکه آبرسانی زنجان دچار فرسودگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسلم پورنصرت بعد از ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 200 هزار انشعاب در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 105 حلقه چاه در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: طول خطوط لوله انتقال آب در استان زنجان نیز 245 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان همچنین یادآور شد: طول شبکه توزیع آب در استان زنجان نیز یک‌هزار و 509 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 44 مخزن ذخیره آب شرب در استان زنجان وجود دارد.

پورنصرت با اشاره به اینکه در استان زنجان 9 کلر زن برقی به منظور تصفیه آب وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار مترمکعب از مخازن آب موجود در استان زنجان بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه بحث سلامت ارتباط تنگاتنگی با آب دارد، اضافه کرد: مسئولان آبفای استان زنجان با نوسازی و بهسازی شبکه آبرسانی استان در تلاش به منظور تامین سلامت در آب آشامیدنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال جاری شرکت آب و  فاضلاب استان زنجان اقدام به 22 هزار و 400 مورد کلرزنی کرده است.

پور نصرت همچنین از انجام 900 آزمایش میکروبی از آب‌های استان در 10 ماه سال جاری خبر داد و گفت: این امر نیز در راستای تامین سلامت آب استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط آزمایشات ثانویه بر روی آب‌های استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: باید در زمینه آبی که قبل از تصفیه وارد شبکه آب می‌شود نیز مطالعات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌‌های نوین در آب و فاضلاب استان زنجان در مراحل مختلف تصفیه آب اضافه کرد: این امر نیز در راستای تامین سلامت آب آشامیدنی صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به برخی از اقدامات این حوزه در راستای ارتقای سلامت جامعه یادآور شد: در حال حاضر استفاده از قلیان فقط در قهوه‌خانه‌های دارای مجوز مجاز است.

موسی متوسلین با اشاره به اینکه استفاده از قلیان موجب زیان‌های بسیاری در سیستم تنفسی افراد می‌شود، ادامه داد: در صورتی که قهوه‌خانه‌های بدون مجوز اقدام به راه‌اندازی بساط قلیان در این مراکز کنند، با آنها برخورد می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌های بدون مجوز یادآور شد: متاسفانه پیش از این دیده می‌شد که این مراکز به علت استفاده از قلیان به مراکز فساد تبدیل می‌شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول