اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا برگزار می‌شود

نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: فردا نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، مظفر تیموری ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنی غرب کشور فردا با حضور استان‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی در تالار غدیر افتتاح می‌شود.

تیموری تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره از ابتدای سال با 8 کمیته تشکیل شد و فراخوان ارسال آثار نیز از همان ابتدا به استان‌های غربی کشور اعلام شد.

وی افزود: از مجموع 64 اثر ارسالی به دبیرخانه، 30 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد که پس بررسی نهایی، 8 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که طی 3 روز آینده به اجرا درمی‌آیند.

مدیر اجرایی جشنواره، هدف از برپایی نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور را آشنایی با میراث کهن ایران اسلامی، ارتقا سطح کمی و کیفی نمایش، بازشناسی سنن و آداب و رسوم منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: احیای سنن و آیین‌ها پشتوانه اساسی فرهنگی کشور است که در این نمایش‌ها شناسایی و ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور از فردا در سالن انتظار و مجتمع شهید آوینی آغاز و تا روز چهارشنبه 14 تیرماه ادامه دارد.

تیموری گفت: از برنامه‌های جانبی این جشنواره می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی در روز 14 تیرماه اشاره کرد و افزود: اجرای نقالی "سهراب و گرد آفرید" به نویسندگی و کارگردانی مهدی چایانی از استان همدان از برنامه‌هایی است که در مراسم افتتاحیه در تالار غدیر اجرا می‌شود.

وی به برگزاری نمایش "کوهیاران" به نویسندگی و کارگردانی هومن تافی از کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این نمایش فردا عصر در تالار انتظار راس ساعت 17:30 اجرا می‌شود.

تیموری افزود: همچنین "آوازهایت را برای من بخوان سرزمین من" ساعت 19،"کوسه" به نویسندگی و کارگردانی سالار سلطانپور از کردستان، ساعت 20 در فضای باز تالار به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: "چریکه واران" به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک، "مجلس شمر کشون" به نویسندگی محمدرضا رحمانیان و کارگردانی حجت‌الله خادم فرد، " بزم و رزم" به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مرادی در روز دوم در تالار انتظار اجرا و در روز سوم " بر بلندای البرز" به نویسندگی و کارگردانی پویا بازرگان از کرمانشاه، ساعت 10 صبح اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور راس ساعت 18 الی 20 چهارشنبه 14 تیر در تالار انتظار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول