اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز زن

جشنواره غذاهای سنتی در آزادشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و به منظور گرامیداشت روز زن و مقام مادر جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان آزادشهر برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی در آزادشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان این جشنواره ظهر امروز به میزبانی مدرسه غیردولتی دخترانه یاسین آزادشهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و با استقبال خوب بانوان آزادشهری روبه‌رو شد.

در ابتدای این مراسم مدیر این مدرسه و دبیر برگزاری جشنواره گفت: ما با این کار ضمن گرامیداشت روز زن و مادر و برگزاری جشن این دو بزرگوار هنر آشپزی بانوان آزادشهری را به نمایش گذاشتیم و بیشتر هم سعی شده از غذاهای سنتی و محلی استفاده شود.

نصیبه ترقی ابراز داشت: حضور دانش‌آموزان در کنار مادران خود به هنگام تهیه این غذاها یکی دیگر از شرایط شرکت در جشنواره غذاهای سنتی بود که با استقبال خوب دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها روبه‌رو شد و نهایتا بالغ بر 50 غذا و نان و شیرینی برای شرکت در مسابقه و جشنواره آماده شد.

همچنین مراسم انتخاب نفرات برتر و نمایشگاهی از غذاهای پخته شده با حضور سید فاضل دهنوی فرماندار شهرستان آزادشهر، سیدرضا نظری مسئول مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و هیئت همراه، یعقوب کوهساریان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر و گروهی از مسئولان و فرهنگیان آزادشهری برگزار شد و در قسمت پخت غذاهای سنتی فاطمه خمبر آبیل با غذای دلمه سنتی به مقام اول رسید و در پخت نان و شیرینی سنتی فاطمه سمیعی پاقلعه با نان سنتی کاک محلی اول شد.

اجرای سرود و موسیقی زنده، قرائت مقاله، برگزاری مسابقات شاد و متنوع و پذیرائی با شیرینی‌های سنتی و غذاهای آماده شده از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول